اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

نرخ محاسباتی دلار در بودجه 23 هزار تومان/پیش بینی 132 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی گمرک

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه رونمایی از سامانه سیستم ابلاغ الکترونیکی گمرک اعلام کرد: نرخ محاسباتی دلار در لایحه بودجه سال آینده 23 هزار تومان است.

نرخ محاسباتی دلار در بودجه 23 هزار تومان/پیش بینی  132 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی گمرک

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، سید احسان خاندوزی امروز در مراسم رونمایی از اجرای فرایند سیستمی ابلاغ الکترونیکی در سامانه جامع گمرک در محل گمرک غرب استان تهران در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: ما دنبال ابلاغ الکترونیکی فرایندها به صورت غیرحضوری و غیرکاغذی هستیم که فعالان تجاری بدون مراجعه به گمرک و یا سازمان امور مالیاتی ابلاغ الکترونیکی دریافت کنند و این ابلاغ با هزینه کمتر، شفافیت بیش‌تر برای همه ذی‌نفعان مانند دارندگان کالا و کارت بازرگانی و سازمان‌های مربوطه به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه سالانه 50 هزار مطالبه‌نامه از گمرک برای فعالان اقتصادی صادر می‌شود،‌ گفت: ارزش این مطالبه‌نامه‌ها 20 هزار میلیارد تومان است، اما با ابلاغ الکترونیکی از این پس فرایندها کوتاه و خدمات به‌ آسانی ارائه می‌شود.

خاندوزی این را هم گفت: سال آینده گام‌های مهمی برای الکترونیکی شدن فعالیت‌های گمرک برداشته می‌شود.

وی در مورد اینکه نرخ محاسباتی ارز در لایحه بودجه چه رقمی پیشنهاد شده است، اظهار داشت: آنچه که دولت در لایحه بودجه برای نرخ محاسباتی ارز برای محاسبات ارزش گمرکی کالاها پیشنهاد کرده است 23 هزار تومان برای هر دلار است و درآمد گمرکی برای سال آینده در لایحه 132 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول