اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مدیر ناتوان در حل مشکل مردم باید کنار گذاشته شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در ستاد انتصابات شایسته‌سالاری توسط مدیران در دستور کار قرار دارد، گفت: مدیری که توان انجام کار و حل مشکل مردم را ندارد باید کنار گذاشته شود و راه برای خدمت مدیران توانمند جهادی و انقلابی باز شود.

مدیر ناتوان در حل مشکل مردم باید کنار گذاشته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری ۲۱ دی‌ماه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید از وقوع فساد در ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها جلوگیری کنیم، گفت: این مسئله یکی از پیام‌های شهدا است، شهدا از جان خود برای حفظ آب و خاک کشور گذشتند و باید امانت‌دار خون شهدا با پاکدستی و پاسخگویی به مردم باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دیدار استانداران با رئیس‌جمهور مسائل و مشکلات استان مطرح شد، توضیح داد: مقرر شد این جلسات به‌صورت مستمر برگزار شود، همچنین در یک جلسه اختصاصی با رئیس‌جمهور، مشکلات برجسته استان مطرح و دستورات ویژه برای حل مشکلات صادر شد.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در چهارمحال و بختیاری تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری است و رئیس‌جمهور نیز برای تحقق این مصوبات دستورات ویژه‌ای صادر کرد و اگر مدیران با یک کار جمعی مصوبات سفر را پیگیری کنند، اتفاقات خوبی را در یک‌سال آینده در استان شاهد خواهیم بود.

حیدری با بیان اینکه مسائل و مشکلات چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف از نظر اعتبارات ۱۴۰۱، مصوبات سفر ریاست جمهوری و .... به‌صورت دقیق در جلسات کارشناسی و تخصصی بررسی می‌شود، توضیح داد: برای حل مشکلات زمان‌بندی تعیین شده است، همچنین انعقاد تفاهم‌نامه دستگاه‌ها با سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری مورد تاکید قرار گرفته است تا جذب اعتبارات تسریع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در فصل زمستان باید کارهای ستادی مانند تبادل موافقت‌نامه، برگزاری مناقصه و جذب پیمانکار، تزریق اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام انجام شود، خاطرنشان کرد: مدیران از وزیر مربوطه، تعهدات وزارتخانه در سفر ریاست جمهوری را پیگیری کنند، هیچ مانعی در خصوص جذب اعتبارات استانی و سفر ریاست جمهوری نباید وجود داشته باشد، برای جذب اعتبارات سفر نیازمند ظرفیت‌سازی هستیم، اگر این اعتبار جذب نشود، برمی‌گردد، برگشت اعتبار را نمی‌پذیریم.

مدیران، فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی را جدی بگیرند

وی ادامه داد: فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی در دستور کار مدیران چهارمحال و بختیاری قرار بگیرد، برخی تعهدات وزارتخانه‌ها برای تامین منابع مالی مصوبات سفر ریاست جمهوری منوط به فروش املاک مازاد شده است.

حیدری با اشاره به اینکه پروژه‌های قابل توجهی در دهه‌ فجر در چهارمحال و بختیاری به‌ بهره‌برداری خواهد رسید، بیان کرد: طبق آمار فعلی دو برابر مبلغ هفته دولت در دهه فجر شاهد افتتاح پروژه‌ها خواهیم بود، این پروژه‌ها باعث امیدآفرینی در استان خواهد شد، جهاد تبیین مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات‌دهی مطلوب به مردم و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دشمن با پروپاگاندای رسانه‌ای به‌دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم کشور است، یادآور شد: روابط‌عمومی‌های دستگاه اجرایی باید تقویت و اقدامات در حوزه کاری دستگاه اطلاع‌رسانی شود.

جذب مرحله اول اعتبارات بحران در چهارمحال و بختیاری

وی از جذب مرحله اول اعتبارات بحران در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: جزو استان‌هایی بودیم که به سرعت اعتبارات بحران در مرحله اول را جذب کردیم، در سیل اخیر و بارش برف دستگاه‌های امدادی و خدماتی عملکرد خوبی داشتند، هر چند محدودیت در تجهیزات داریم و باید با کار جهادی خدمات را بهبود ببخشیم.

حیدری تصریح کرد: در ایجاد اشتغال پایدار در چهارمحال و بختیاری گام‌هایی برداشته شده است که باید این گام‌ها محکم‌تر شود، در حوزه اشتغال باید شاهد افزایش بهره‌وری با ایجاد اشتغال دانش‌بنیان باشیم، برای مثال مساحت گلخانه‌ها از سال گذشته ۲۸ هکتار افزایش داشته و ۳۰۰ هکتار نیز در دست اقدام است، این اقدامات اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

۶۵ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشت

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کارگاه‌ها و کارخانجات راکد در این استان با رفع موانع در ستاد تسهیل و حمایت مالی از آن‌ها باید به چرخه تولید بازگردند، توضیح داد: این مسئله به ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند، ۶۵ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید برگشته است.

وی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: این مسئله به ایجاد اشتغال جهشی کمک می‌کند، جلسات بخش خصوصی و دولتی به‌طور مستمر برگزار شود، جذب تسهیلات بانکی نیز به ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند، بانک‌ها باید همکاری خود را افزایش دهند.

حیدری افزود: امنیت غذایی یکی از مسائل حائز اهمیت است که می‌توان با تغییر الگوی کشت علاوه بر تامین نیاز کشور به محصولات استراتژیک در راستای ایجاد اشتغال پایدار نیز گام برداشت، آموزش و فرهنگ‌سازی در این حوزه موثر است، تمامی دستگاه‌های اجرایی باید موانع دست و پاگیر برای ایجاد اشتغال را برطرف کنند، ایجاد اشتغال یک جهاد است.

تامین ۶۰ درصد زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در استان

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن مورد تاکید رئیس‌جمهور است، اضافه کرد: ساخت مسکن باید جاذبه داشته باشد، ۶۰ درصد زمین مورد نیاز برای احداث مسکن در این طرح در استان تامین شده است، مصوبات خوبی در شورای تامین مسکن داشتیم، دستگاه‌ها برای ساخت مسکن برای کارکنان خود تنگ‌نظری نداشته باشند، انبوه‌سازی مسکن ۱۰۰ شغل را فعال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در میز خدمت در نمازجمعه حضور پیدا کنند، بیان کرد: پاسخگویی برای رفع تکلیف نباشد، بلکه برای حل مشکل مردم وقت بگذاریم، بازخورد میز خدمت در استان بسیار خوب بود.

حیدری یادآور شد: بعد از سفرهای شهرستانی به بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری سفر خواهیم کرد، با شوراهای شهر و روستا جلسات برگزار و اقدامات اطلاع‌رسانی شود، تمام لایه‌های خدمت‌گزاری در استان فعال شوند، از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی برای حل مشکلات اجتماعی استفاده شود.

تغییر دکوراسیون و ریخت و پاش در شان مدیر انقلابی نیست

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه خط قرمز بنده تخلف در دستگاه‌های اجرایی است، اظهار کرد: تخلف در دستگاه‌های اجرایی جفا به خون شهداست، مدیر در کاهش و پیشگیری از تخلف در مجموعه خود موثر است، تغییر دکوراسیون و ریخت و پاش در شان مدیر انقلابی نیست.

وی در خصوص افتتاح فرمانداری فلارد، خاطرنشان کرد: به زودی فرمانداری این شهرستان تازه تاسیس افتتاح می‌شود و دستگاه‌های اجرایی برای استقرار ادارات در این شهرستان همکاری لازم را داشته باشند و اعتبارات سال آینده این شهرستان از خانمیرزا مجزا شود.

حیدری تصریح کرد: موانع حل مشکلات شهرک منظریه و الهیه باید تا هفته آینده تعیین تکلیف و تعلل مدیران در این حوزه گزارش شود، به سرعت تبادل تفاهم‌نامه برای تامین اعتبار در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارزیابی مدیران در این استان، گفت: آسیب‌های ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۰ بررسی شود، برخی مدیران در این ارزیابی شرکت نداشتند و امسال باید مشارکت داشته باشند، در سال ۱۴۰۱، برای خودارزیابی مدیران در سامانه مربوط ثبت‌نام کنند.

شایسته‌سالاری در انتصابات مدنظر است/مدیری که توان حل مشکل مردم را ندارد باید کنار گذاشته شود

وی با بیان اینکه در ستاد انتصابات شایسته‌سالاری توسط مدیران در دستور کار قرار دارد، توضیح داد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری هر هفته گزارشاتی در خصوص عملکرد مدیران در انتصابات زیرمجموعه خود ارائه می‌دهد، مدیری که توان انجام کار و حل مشکل مردم را ندارد باید کنار گذاشته شود و راه برای خدمت مدیران توانمند جهادی و انقلابی باز شود و سلامت اداری مورد توجه جدی قرار بگیرد.

حیدری اضافه کرد: آموزش کارکنان جدیدالورود به دستگاه‌های اجرایی مورد توجه جدی قرار بگیرد، کیفی سازی نیروها در دستور کار باشد و مجوز جذب نیروی توانمند در دستگاه‌ها مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: روابط‌عمومی‌های دستگاه اجرایی باید به ابهامات و سوالات مطرح شده در رسانه‌ها و فضای مجازی پاسخ بدهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول