اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نحوه عمل در آموزش و پرورش باید نتیجه گرا باشد

استاندار قزوین گفت: نحوه عمل در آموزش و پرورش باید نتیجه گرا باشد نه فرایند گرا، از این رو هر زمان که فرایند ها منجر به نتیجه شد نشان دهنده مسیر مطلوب فرایند بوده است.

نحوه عمل در آموزش و پرورش باید نتیجه گرا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی اعلایی در جلسه شورای آموزش و پرورش که پیش از ظهر امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تغییر کاربری مدارس مسئله مهم به شمار می رود که لازم است اهتمام جدی در این حوزه به وجود آید اگرچه تا کنون ۳ مدرسه تغییر کاربری داشته اما به نظر می رسد مقاومت هایی وجود دارد که باید هرچه سریع تر مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: باید نگاه  ما به تغییر کاربری منفعت عامه باشد چرا که تصمیمات اصولی در بلندمدت تاثیرات خوبی را خواهد داشت.

استاندار قزوین اضافه کرد: متاسفانه موضوع کارآفرینی و ایجاد ظرفیت های خلاقانه از نقاط ضعف فعلی آموزش و پرورش به شمار می رود، اینکه امروز شاهد آن هستیم فارغ‌التحصیلان پس از گذشت زمان طولانی به دنبال ترمیم معدل خود هستند نشانگر آن است که مدرک‌گرایی در جامعه رواج دارد و ما آن طور که باید در کارآفرینی و به کارگیری استعدادها موفق نبوده‌ایم.

وی مطرح کرد: یکی از خلأهای آموزش و پرورش بحث استعداد یابی است و باید این امر در دستور کار قرار گیرد چرا که در بسیاری از مواقع استعداد یابی می تواند تاثیر به سزایی در رشد جامعه داشته باشد.

اعلایی تاکید کرد: تجهیز اردوگاه یانس‌آباد می‌تواند در عرصه آموزش و تربیت دانش آموزان استان قزوین نقش قابل توجهی داشته باشد و بر این اساس تجهیز این اردوگاه و سپس اردوگاه شهید رجایی باید در دستور کار ما باشد.

وی ادامه داد: اردوگاه یانس آباد باید محور پیشران تربیت برای معلمان و دانش آموزان باشد از این رو این مجموعه می‌تواند ساختار میان‌بخشی برای هم‌افزایی مدیریت اجتماعی استان در نظر گرفته شود.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه استان موظف شده بودجه‌ای برای تکمیل این اردوگاه اختصاص دهد گفت: با تکمیل اردوگاه، دانش آموزان می توانند با الگوهای موفق چند بعدی آشنا شوند.

اعلایی در  پایان گفت: نحوه عمل در آموزش و پرورش باید نتیجه گرا باشد نه فرایند گرا، از این رو هر زمان که فرایند ها منجر به نتیجه شد نشان دهنده مسیر مطلوب فرایند بوده است .

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول