اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

قزوین سال گذشته کمترین بازمانده از تحصیل را داشت/ تحصیل ۲۷ هزار دانش آموز قزوینی در مدارس غیردولتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: سال گذشته ۹۲۳ نفر باز مانده از تحصیل در استان قزوین بودند که این رقم پایین ترین عدد در کل کشور بود.

قزوین سال گذشته کمترین بازمانده از تحصیل را داشت/ تحصیل ۲۷ هزار دانش آموز قزوینی در مدارس غیردولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی در جلسه شورای آموزش و پرورش که پیش از ظهر امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۲۴ تا سی ام دی ماه هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده که به جهت دارا بودن ۱۴ منطقه، ۱۴ شورا در سطح استان برگزار می شود.

وی افزود: ریاست شورای آموزش و پرورش در قزوین با استاندار و در شهرستان ها با فرمانداران و دبیری روسای آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: در مجموع ۱۸۸ نفر در شورای آموزش و پرورش استان عضویت دارند که از جمله مهم ترین اقدامات صورت گرفته ای که با همکاری شوراهای آموزش و پرورش انجام شده می توان به تکمیل پروژه مدرسه ۱۲ کلاسه مسکن مهر در الوند، تعمیر سیستم های گرمایشی مدارس، تاسیس و تجهیز هنرستان، ارتقاء سواد حرکتی دانش آموزان، تجلیل از دانش آموزان برتر در حوزه های مختلف، مولد سازی دارایی ها و تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش، شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و دیگر موارد اشاره کرد.

سیاهکالی مرادی اعلام کرد: سال گذشته ۹۲۳ نفر باز مانده از تحصیل در استان قزوین بودند که این رقم پایین ترین عدد در کل کشور بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: تاسیس هنرستان در جوار شهرک های صنعتی یکی از طرح های اجرایی خوب بود که در حال حاضر ۷ مدرسه با مشارکت شرکت ها و شهرک های صنعتی در حال راه اندازی است.

وی با بیان اینکه هر منطقه ای که بیش از ۱۰ دانش آموز داشته باشد در آن مدرسه احداث می شود، گفت: این موضوع به منظور ساماندهی مدارس کانکسی که در گذشته وجود داشت صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی نمرات بر روی کنکور و افزایش آن به ۶۰ درصد تا سال ۱۴۰۵، لذا طرح ترمیم نمره کلید خورد که به موجب این طرح دانش آموزان تنها یکبار برای هر درس می توانند با واریز ۹۰ هزار تومان در امتحان شرکت کنند.

سیاهکالی مرادی در پایان گفت: استان قزوین ۲۵۶ مدرسه غیردولتی دارد که ۳۱ مدرسه خریداری، ۴۵ مدرسه احداثی و ۱۸۰ مدرسه استیجاری است که اکثر مدارس استیجاری غیردولتی در ساختمان های ناایمن قرار دارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول