اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

۶ هزار کلاس درس در دهه فجر افتتاح می‌شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افتتاح ۶ هزار کلاس درس در قالب ۱۰۵۹ مدرسه در دهه فجر امسال خبر داد.

۶ هزار کلاس درس در دهه فجر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در مراسم گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تکریم بانوان و تجلیل مقام شامخ زن، اظهار کرد: زن تاریخ ساز بوده است و انتخاب روز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن و مادر، انتخاب بسیار درستی بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۶ بانو در سازمان نوسازی مدارس کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: آغاز زندگی معنوی دانش‌آموزان کشور با مدرسه‌سازی شروع می کنیم و از این بُعد، سازمان نوسازی مدارس کشور بااهمیت است.

خان‌محمدی تصریح کرد: در شرایطی که هر روز برخی افراد، پمپاژ خبر منفی می‌کنند، هر روز تعدادی از دانش‌آموزان سرزمین ما در گوشه‌ای از کشورمان به دلیل دسترسی به تجهیزات آموزشی و مدرسه، لبختد می‌زنند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت پرسنل سازمان نوسازی مدارس کشور تشکر کرد و گفت: ۶ هزار کلاس درس در قالب ۱۰۵۹ مدرسه در دهه فجر افتتاح شود که بخشی از آن در مدارس روستایی با دانش‌‌آموز کمتر و بخشی در شهرها افتتاح می‌شود.

خان محمدی با بیان اینکه این مدارس در همه استان‌ها پراکنده است، گفت:  این مدارس در  ۱۶ استان بیشتر ساخته شده است.

وی افزود: اکنون با پدیده مهاجرت رو به رو هستیم که  موضوعی برون دستگاهی است که به دلیل خشکسالی  و مسائل زیستی به شهرهای بزرگ مهاجرت می کنند بنابراین در ۲۶ شهرستان مشکل ایجاد شده که در یک برنامه سه سال می‌خواهیم حل کنیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به بهارستان دستور ساخت ۱۰ مدرسه با ۵۰ کلاس درس داده شد که فرآیند ساخت سریع انجام شده و تا مهر تحویل داده می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول