اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

آمریکا موشک‌های ضد کشتی را در ژاپن افزایش می‌دهد

مقام‌های واشنگتن می‌گویند پنتاگون قصد دارد بدون تغییر تعداد نظامیان آمریکایی در ژاپن، برای مقابله با چین توانمندی موشکی ضدکشتی در این کشور را افزایش دهد.

آمریکا موشک‌های ضد کشتی را در ژاپن افزایش می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از گزارش‌ها درباره افزایش همکاری‌های نظامی واشنگتن و توکیو، اکنون از تصمیم آمریکا برای افزایش تعداد سامانه‌های موشکی ضد کشتی در ژاپن خبر می‌رسد.

سه مقام آمریکایی بامداد امروز (چهارشنبه) به خبرگزاری «رویترز» گفتند که پنتاگون قصد دارد توانمندی‌های ضدموشکی در ژاپن را به‌عنوان بخشی از برنامه گسترده برای مقابله با چین، افزایش دهد.

طبق این گزارش، با اینکه تصمیم جدید واشنگتن تعداد نیروهای آمریکایی در ژاپن را تغییر نمی‌دهد اما این امر می‌تواند اولین مرحله از برنامه افزایش توان نظامی پنتاگون در شرق آسیا با هدف منصرف کردن چین از آغاز درگیری در منطقه باشد.

رویترز به نقل از مقام‌های مذکور نوشت: «توافق بین واشنگتن و توکیو [برای افزایش توان موشکی ضد کشتی] که بعد از یک سال مذاکره حاصل شده، در روز چهارشنبه و حین دیدار وزرای خارجه و دفاع دو طرف در واشنگتن اعلام خواهد شد».

قرار است روز چهارشنبه (به وقت محلی) «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با «یاسوکازو هامادا» همتای ژاپنی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «یوشیماسا هایاشی» همتای ژاپنی خود دیدار کنند. بعد از این دیدارها نیز قرار است سران دو کشور در روز جمعه نشست داشته باشند.

طبق این گزارش، محموله موشک‌های ضدکشتی که قرار است ذیل هنگ اصلاح‌شده ۲ هزار نفری تفنگ‌داران دریایی آمریکا به ژاپن ارسال شود، تا سال ۲۰۲۵ تکمیل می‌گردد.

مقام‌های مذکور به رویترز گفتند که گروهان جداگانه‌ای از ارتش آمریکا شامل ۳۰۰ نظامی و ۱۳ شناور نیز در بهار سال ۲۰۲۳ در ژاپن مستقر می‌شود تا به انتقال نیروها و تجهیزات دو طرف کمک کنند.

پیش از این نیز فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در ژاپن گفته بود که واشنگتن و توکیو همکاری‌های نظامی خود را با هدف مقابله با تقویت چین در منطقه، افزایش می‌دهند. (جزئیات بیشتر)

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تقویت اتحاد نظامی آمریکا و ژاپن، گفته بود این امر نباید به هیچ طرف سومی در منطقه یا صلح و ثبات شرق آسیا آسیب بزند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول