اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

امام جمعه اسلامشهر: با فرهنگ ایرانی اسلامی، می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد/ اجتماع بانوان اسلامشهر در روز پنجشنبه

امام جمعه اسلامشهر گفت: با حفظ و احیای فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی در تمامی زمینه‌ها می‌توان بر مشکلات فائق آمد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

امام جمعه اسلامشهر: با فرهنگ ایرانی اسلامی، می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد/ اجتماع بانوان اسلامشهر در روز پنجشنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه اسلامشهر، دیروز در نود و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر که با حضور مدیران و روسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با حفظ و احیای فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی در تمامی زمینه‌ها می‌توان بر مشکلات فائق آمد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به جایگاه و نقش شورای فرهنگ عمومی در جامعه، افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید به گونه‌ای باشد که در جهت رفع مشکلات فرهنگی جامعه تاثیرگذار و اثربخش شود، باید مصوبات این شورا کاربردی و قابل اجرا باشد تا بتوان به آنها جامعه عمل پوشاند.

امام جمعه اسلامشهر بیان کرد: اگر در جامعه فرهنگ از بین برود، تمام فرصت‌ها به تهدید و تهدیدها به تحریم تبدیل شده و زمینه از بین رفتن آن جامعه به وجود می آید، با حفظ فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی است که دشمنان این نظام و انقلاب به شکست  تن داده و مغلوب جمهوری اسلامی شده اند.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه برای برون رفت از هر نوع تهدید و مشکلی، راه حلی وجود دارد، تاکید کرد: این همه دشمنی علیه نظام و کشور و فرهنگ ما، نشان می‌دهد که ما دارای فرهنگ متعالی و مترقی هستیم، اگر این فرهنگ غنی نبود قطعاً دشمن به دستاوردها و نتایج دلخواه خود دست می‌یافت، این همه دشمنی نشان از غنی بودن فرهنگ ایرانی-اسلامی است، ما بالاترین فرهنگ را داریم.

وی گفت: نکته مهم این است که ما باید قدردان فرهنگ اصیل خودمان باشیم، مشکل فرهنگی امروز جامعه ما این است که بعضی‌ها گمان می‌کنند مرغ بیگانه غاز است، عده‌ای تلاش می‌کنند با تکیه بر توان خارج از کشور و بیگانگان به جایی برسند، در حالی که این یک خیال خام بوده و هیچ گاه نتیجه نخواهد داد، ما باید در محیط‌های مختلف اجتماعی- فردی داشته‌های فرهنگی خودمان را لحظه به لحظه تکرار و یادآوری کرده و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را به رخ بیگانگان بکشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: باید فرهنگ ایرانی-اسلامی را به نسل جوان بهتر بشناسانیم و به آن‌ها انتقال دهیم تا قدردان این فرهنگ که بر پایه بهترین الگو و اسوه یعنی قرآن و نهج البلاغه استوار شده، باشند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای فرهنگ عمومی باید به عنوان دیده‌بان‌های فرهنگی در جامعه همواره هوشیار و بیدار باشند و مسائل را رصد کنند، ادامه داد: اگر بخواهیم مرزها در معرض خطر و سقوط و کشور هم در معرض خطر تجزیه قرار نگیرد، باید مواظب بود تا مغزهای جوانان این سرزمین با وعده‌های اخبار دروغین رسانه‌های معاند از بین نرود و در دام فریب بیگانگان نیفتند، اگر مغز منحرف شود باید دو دستی مرزها را تقدیم دشمنان کرد.

امام جمعه اسلامشهر با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت کوثر قرآن دختر پیامبر حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: همزمان با سالروز مادر عالم امکان و بانوی دوعالم جشن بزرگ بانوان کوثری با حضور و اجتماع عظیم بانوان ولایتمدار و انقلابی اسلامشهر روز پنج شنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۱۵ در محل مصلای بزرگ نماز جمعه اسلامشهر برگزار و همزمان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی از بانوان نخبه و مادران و همسران شهدای گرانقدر این شهرستان تجلیل و قدردانی به عمل خواهد آمد.

حسین حبیبی، فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز در ادامه این جلسه با انتقاد از عدم توجه برخی مسؤولان و دستگاه‌ها به مسائل فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: در جهت ارتقاء و اعتلای فرهنگ عمومی باید از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه منطقه ازجمله هسته‌های خودجوش مردمی، هیات مذهبی، تشکل‌های غیردولتی، پایگاه‌های بسیج و مراکز فرهنگی و مساجد در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و ارتقاء فرهنگ عمومی مردم منطقه بهره برد.

وی با قدردانی از مردم انقلابی شهرستان اسلامشهر تاکید کرد: مردم انقلابی و فهیم و با بصیرت اسلامشهر، در حوادث  و اغتشاشات اخیر در کشور علیرغم همه فشارها و کمبودها و تطمیع‌های دشمن، با بینش و آگاهی‌شان دشمنان را همراهی و یاری نکرده، و در تجمعات شرکت نداشته اند.

فرماندار اسلامشهر با قدردانی از اقدامات و برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اسلامشهر، در اجرای برنامه های شاد و مفرح فرهنگی در نقاط مختلف اسلامشهر، خاطرنشان کرد: عملکرد شهرداری در حوزه‌های فرهنگی در کنار انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی درسطح شهر بسیار چشمگیر و بی‌بدیل است، این نهاد مردمی کم‌کاری‌ها و کاستی‌های دستگاه‌های مختلف را بر دوش می‌کشد و خدمات رسانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس در ادامه این جلسه هر یک از اعضای حاضر در جلسه برنامه‌ها و مطالب خود را در جهت ارتقای فرهنگ عمومی در سطح منطقه بیان و در نهایت رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اسلامشهر گزارشی از عملکرد ۹ ماهه سازمان در سال جاری را ارائه کرد.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول