اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تداوم هوای سرد زمستانی و شب‌های یخبندان تا اوایل هفته

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: هرچند از بارش‌های جوی کاسته شده اما از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده هوای سرد در استان ماندگار است؛ به‌طوری‌که حتی در مناطق دشت و جلگه یخبندان خواهیم داشت.

تداوم هوای سرد زمستانی و شب‌های یخبندان تا اوایل هفته

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی امروزه دریاره وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: همان‌گونه که هشدار داده شد از بامداد یک‌شنبه با شکل‌گیری جریانات سرد شمالی و همراهی آن با امواج متناوب تراز میانی شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران بودیم. 

وی افزود: به‌تدریج از بعدازظهر یک‌شنبه با تقویت سامانه بارشی، بارش‌ها در آسمان مازندران گسترش یافت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به کاهش ابرناکی و ناپایداری آسمان استان، اضافه کرد: انتظار داریم به‌تدریج شاهد بارش‌های پراکنده در مناطق غربی استان باشیم.

اسدی یادآور شد: طی این مدت بیشترین بارش برف با ارتفاع ۲۰ سانتی‌متر از شانه‌تراش تنکابن و ۱۵ سانتی از دلیر چالوس و بیشترین میزان باران هم از تنکابن با ۵۱ میلی‌متر به ثبت رسید. 

وی تصریح کرد: هرچند از بارش‌ها کاسته شده اما از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده هوای سرد در استان ماندگار خواهد بود؛ به‌طوری‌که حتی در مناطق دشت و جلگه یخبندان خواهیم داشت.

معاون هواشناسی مازندران یادآور شد: انتظار می رود صبح روزهای پنج‌شنبه و جمعه سردترین دما را شاهد باشیم و کمینه دما در غرب استان تا ۲ درجه زیر صفر و در شرق استان و گدرجه زیر صفر برسد. 

اسدی با تاکید بر اینکه کشاورزان تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشند، اضافه کرد: احتیاط و توجه به هشدارها برای تردد در محورهای کوهستانی و   مدیریت در مصرف انرژی نیز مورد تاکید است. 

وی گفت: دریای مازندران مازندران در این مدت به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

  پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول