اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هوا سرد است، هوای حیات‌وحش را داشته باشیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در فصل زمستان نیاز است مردم یاری‌رسان حیات وحش باشند با توجه به تداوم سردی هوا و یخبندان به خصوص در مناطق کوهستانی ،حیات وحش به دنبال غذا و علوفه به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک خواهند شد.

هوا سرد است، هوای حیات‌وحش را داشته باشیم

احد جلیلیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: ۱۰ منطقه در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ هزار هکتار تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان است.

وی ادامه داد: در فصل زمستان نیاز است مردم یاری‌رسان حیات وحش باشند با توجه به تداوم سردی هوا و یخبندان به خصوص در مناطق کوهستانی ،حیات وحش به دنبال غذا و علوفه به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه شهروندان و علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش باید به وظیفه خود در قبال محیط زیست عمل کنند، گفت: معمولا افرادی سودجو و شکارچیان متخلف در صدد هستند حیات این موهبت‌های الهی را به مخاطره اندازند؛ شهروندان به محض مشاهده هرگونه تخلف به سامانه ۱۵۴۰ و یا با مراجعه به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط زیست به همکاران یگان محیط زیست اطلاع‌رسانی کنند. 

وی در توضیح چگونگی حفاظت از مناطق حفاظت شده، تصریح کرد: برای حفاظت از مناطق حفاظت شده علاوه بر تجهیز مناطق، پاسگاه‌ها مستقر و گشت‌ها پایش‌های شبانه‌روزی دارند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: حفاظت از ۲۵۰ هزار هکتار تحت مدیریت با ۶۵ محیط‌بان نیازمند همکاری مردم دارد چون محیط زیست حقوق عامه است و حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به هفته هوای پاک از ۲۴ تا ۳۰ دی‌ماه اشاره و گفت: شعار ملی «تحقق هوای پاک، حقوق عامه اراده ملی» است که در صدد هستیم با برگزاری برنامه‌هایی در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش؛ مسائل محیط زیست بیشتر برای مردم تبیین شود.

زنگ هوای پاک، کارگاه کاهش آلودگی هوا، بازدید از صنایع پاک زیست محیطی، معاینه رایگان خودروهای حمل و نقل، افتتاح چندین خانه محیط زیست و... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است که جلیلیان از آن‌ها یاد کرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول