اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

برف‌روبی و بازگشایی۲ هزار و ۵۵۷ کیلومتر راه خراسان‌شمالی

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: ۲ هزار و ۵۵۷ کیلومتر راه محورهای مختلف استان در شبانه روز گذشته با تلاش راهداران برف‌روبی و بازگشایی شد و اکنون تردد در تمامی جاده‌ها برقرار است.

برف‌روبی و بازگشایی۲ هزار و ۵۵۷ کیلومتر راه خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز حامد معروف، سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۵۷ کیلومتر راه محورهای مختلف استان در شبانه روز گذشته با تلاش راهداران برف‌روبی و بازگشایی شد و اکنون تردد در تمامی جاده‌ها برقرار است.

وی گفت: در این مدت ۳۳ محور در مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی استان برف‌روبی و بازگشایی شد و عملیات برف‌روبی جاده‌ها امروز هم ادامه دارد.

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: برای بازگشایی راه‌ها و تامین و ارتقای ایمنی تردد در محورهای مختلف هزار و ۶۰۰ تن شن و نمک در سطح جاده‌ها پاشیده شد.

معروف ادامه داد: در این مدت راهداران استان به رانندگان ۱۵۹ دستگاه وسیله نقلیه گرفتار در جاده‌های برفی استان امدادرسانی کردند که قریب به اتفاق آن مربوط به گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین است.

وی بیان داشت: در این مدت ۱۵ خانوار گرفتار در برف به صورت اضطراری در راهدارخانه اسدلی اسکان داده شدند.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود با گلایه از بی‌توجهی رانندگان به توصیه‌ها و هشدارهای هواشناسی و راهداری گفت: با وجود هشدارها و توصیه ها برای انجام ندادن سفرهای غیر ضروری، مردم اقدام به سفر کرده و بخش بسیار زیادی از مسافران از زنجیر چرخ استفاده نکرده و برخی هم زنجیرچرخ به همراه نداشتند.

وی گفت: تنها ۱۰ درصد از رانندگان از زنجیر چرخ استفاده کردند و نداشت این تجهیز کار راهداران برای امدادرسانی‌ها و برف‌روبی‌ها را با مشکل جدی روبه رو کرد.

سرپرست معاونت راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: اکنون تمامی راه‌های استان باز و تردد در آن برقرار است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول