اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه پیشرو در طرح کشت قراردادی/ قرارداد کشت در بیش از ۶۱ هزار هکتار گندمزار منعقد شد

سرپرست غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، از عقد قرارداد با ۱۳ هزار و ۲۵۵ کشاورز کرمانشاهی در راستای کشت قراردای گندم خبر داد.

کرمانشاه پیشرو در طرح کشت قراردادی/ قرارداد کشت در بیش از ۶۱ هزار هکتار گندمزار منعقد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی ملکشاهی سرپرست غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران کرمانشاه از استان‌های پیشرو در کشت قراردادی کشاورزان گندمکار معرفی کرد و اظهار کرد: کشت قراردادی از مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای اصلاح الگوی کشت و به تبع آن شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران است.

وی گفت: استان کرمانشاه همواره به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ کشاورزی در کشور شناخته می‌شود و سالانه با تولید مقدار قابل توجهی گندم علاوه بر تامین نیاز مصرف داخل استان در تامین گندم مورد نیاز سایر استان‌های کشور ،  نقش پر رنگی دارد و امسال نیز برنامه‌ریزی خوبی که در راهکار کشت قراردادی صورت گرفته است امیدواریم پیشرفت چشم‌گیری در اجرای برنامه‌های کلان دولت خدمتگزار و دستیابی به هدف خودکفایی پایدار در تولید گندم مورد نیاز کشور برداشته شود. 

سرپرست غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه افزود: از زمان آغاز طرح  تاکنون بیش از ۱۳ هزار و ۲۵۵ کشاورز گندمکار در استان کرمانشاه با سطح زیر کشت ۶۱ هزار و ۸۲۵ هکتار در این طرح بزرگ مشارکت داشته‌اند و امیدواریم تا پایان کشت امسال این رقم به بیش از ۹۸ هزار هکتار افزایش یابد. 

وی از مزایای مشارکت کشاورزان در این طرح را بهره‌مندی از تخفیف در خرید کود، میزان آب‌بها، ۵۰ درصد تخفیف در هزینه برق و دریافت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هزینه حمل به ازای هر تن محصول اعلام کرد و افزود: علاوه بر این موارد کشاورزان گرانقدر از بیمه مزرعه و مشاوره‌های فنی و مهندسی رایگان نیز از سوی کارشناسان خبره سازمان جهاد کشاورزی استان بهره‌مند خواهند شد. 

ملکشاهی اظهار کرد: شهرستان کرمانشاه با ثبت بیش از ۴ هزار و ۲۰۵ کشاورز و سطح زیر کشت ۲۲ هزار و ۶۲۸ هکتار در کل استان حائز رتبه اول و شهرستان های سرپل‌ذهاب‌، صحنه و هرسین در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

وی در پایان ضمن  تشکر از حمایت‌های ریاست سازمان جهاد کشاورزی و تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان این سازمان، از کشاورزان گرانقدر که تا کنون برای مشارکت در این طرح بزرگ اقدام نکرده خواست، تا با مراجعه به آدرس اینترنتی Kermanshah.gtc.ir و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه کاربردی کشت قراردادی گندم، دولت را در اجرای این طرح بزرگ و تحقق هدف خودکفایی پایدار در تامین گندم مورد نیاز کشور یاری کنند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول