اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تشریح نحوه شکایت از خودروسازان در همدان

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با تشریح نحوه پیگیرى شکایت مصرف‌کننده از خودروسازان گفت: در حال حاضر تمام شکایات خودرویی از کردستان، کرمانشاه و ایلام در سازمان صمت بررسی و کمتر از یک هفته نتیجه به مراجعه‌کننده اطلاع‌رسانی می‌شود.

تشریح نحوه شکایت از خودروسازان در همدان

مرتضی بیدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: مصرف‌کنندگان در صورت هر نوع نارضایتی از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، می‌توانند به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه و شکایت کنند.

وی با بیان اینکه اگر مصرف‌کننده از نتیجه رسیدگی در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌تواند به هیات حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، مراجعه و مجددا شکایت کند افزود: هیات حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف ۲۰ روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان تأکید کرد: در صورت بروز اختلاف بین طرفین موضوع ماده فوق، موضوع اختلافی حسب درخواست طرفین ابتدا در هیأت حل اختلاف مربوطه، متشکل از نماینده عرضه‌کننده خودرو،‌ کارشناس رسمی دادگستری و کارشناس نیروی انتظامی به ریاست کارشناس رسمی دادگستری طرح و رأی لازم با اکثریت آراء صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت اعتراض هر یک از طرفین به رأی صادره، خواسته در دادگاه صالحه قابل پیگیری است خاطرنشان کرد: دادگاه صالحه باید خارج از نوبت و حداکثر ظرف دو ماه انشاء رأی کند.

بیدآبادی یادآور شد: قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب سال ۸۶ در ۱۱ ماده تصویب شده که ماده ۴ عنوان می‌کند؛ اگر نقص یا عیب قطعات ایمنی خودرو در طول دوره ضمانت پس از سه بار تعمیر باقی باشد یا نقص یا عیب قطعاتی که موجب احتمال صدمه جسمی یا جانی باشد و با یک بار تعمیر رفع نشود یا خودرو بیش از سی روز به دلیل تعمیرات غیرقابل استفاده بماند،‌ عرضه‌کننده باید خودروی معیوب را با خودروی نو تعویض یا با توافق، بهای آن را به مصرف‌کننده پس دهد.

وی با تاکید بر اینکه با اقدامات بهنگام وزارت صمت و تاکید وزیر، شرکت‌های بزرگ خودرویی و واردکننده خودرو تعهدات خود را به‌روز کردند متذکر شد: از همین رو بسیاری از شکایات منجر به اخذ رضایت مردم و خریداران شد.

معاون بازرسی سازمان صمت همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام شکایات خودرویی از استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام در سازمان صمت همدان بررسی و کمتر از یک هفته نتایج به مراجعه‌کنندگان اطلاع رسانی می‌شود تصریح کرد: مردم در جریان نحوه پیگیرى شکایت مصرف‌کننده از خودروسازان در استان همدان باشند.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول