اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مصرف بنزین در خراسان‌شمالی 29 درصد افزایش یافت

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی گفت: میزان مصرف بنزین در خراسان‌شمالی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 29 درصد افزایش داشته است که دلیل آن افزایش سفرها است.

مصرف بنزین در خراسان‌شمالی 29 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سیدرضا احمدنیا، مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: میزان مصرف بنزین در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است که دلیل آن افزایش سفرها است.

وی گفت: این افزایش مصرف در حالی است که خراسان‌شمالی تنها استان در حوزه شمال شرق کشور بوده است که درپائیز امسال طرح منطقه‌ای کردن بنزین را در مجاری عرضه سوخت به مورد اقدام رسانده است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی افزود: در حال حاضر هزینه حمل هر لیتر بنزین از مبادی حمل تا استان ۱۵۰۰ تومان است که قیمت این فرآورده در کشورهای همسایه بالای ۵۰ هزار تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: اختلاف قیمت قاچاق بنزین را برای سودجویان بسیار جذاب کرده است که باید در خصوص صرفه جویی و شیوه‌های شناسایی و برخورد با سوداگران این عرصه تصمیمات جدی‌تری اتخاذ شود.

احمدنیا خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال میزان  مصرف نفت کوره ۴۹ درصد کاهش یافت وبه دنبال توسعه گازرسانی در استان میزان مصرف نفت سفید ومیزان مصرف گازمایع هشت درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

این مقام مسئول افزود: همچنین در این مدت میزان مصرف بنزین سوپر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی به فعالیت ۵۵ جایگاه پمپ بنزین و ۳۰ جایگاه سوخت سی.ان.جی در سطح استان اشاره کرد و گفت: شرکت ملی پخش فرآوده‌های نفتی در استان دارای سه ناحیه است که این نواحی به شهروندان خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول