اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ثبت و ضبط ۲ هزار خاطره والدین شهدا در مازندران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از ثبت، ضبط صوتی و تصویری ۲ هزار مورد از خاطرات والدین معزز شهدا و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد مازندران تا پایان سال جاری خبر داد.

ثبت و ضبط ۲ هزار خاطره والدین شهدا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،سعید کهنسال طی گفت‌وگویی از ثبت، ضبط صوتی و تصویری ۲ هزار مورد از خاطرات والدین معزز شهدا و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد مازندران تا پایان سال جاری خبر داد و  اظهار کرد: خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز گنجینه‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند خاطرات دلاورمردان عرصه هشت سال دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده بازگو کنند.  

وی با تأکید بر ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن آن در جامعه، گفت: در سال گذشته ۳۰۰ مورد از تاریخ شفاهی پدران بزرگوار و مادران صبور شهدا و همچنین جانبازان سرافراز ۷۰ درصد استان ثبت و ضیط شده است.  

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بیان کرد: در سال جاری بر اساس سهمیه ابلاغی بنیاد مرکز و با هماهنگی این اداره‌کل، تاکنون با هزار و ۳۵۰ تن از والدین عزیز شهدا و جانبازان ۵۰ تا ۷۰درصد مصاحبه در قالب صوت و تصویر صورت گرفته و تحویل بنیاد مرکز شد و این روند همچنان ادامه دارد.  

کهنسال با بیان اینکه نگاه ما این است که تاریخ شفاهی تمامی والدین معظم شهدای مازندران باید جمع‌آوری و ضبط شود، یادآور شد: خانواده‌های معزز شهدا سندهای پرافتخار کشور ما هستند و نامشان باید همیشه در صفحات تاریخ انقلاب اسلامی ایران بدرخشد. 

وی یادآور شد: مصاحبه با والدین شهدا و جانبازان عزیز به صورت مستند کوتاه ۵ تا ۷ دقیقه‌ای تدوین شده و از شبکه سیمای مرکز مازندران در حال پخش است.  

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول