اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ساحل‌سازی رودخانه در روستای دهنو با 4 میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ساحل‌سازی یک‌هزار و ۳۰۰ متر از مسیر رودخانه روستای دهنو در شهرستان کوهرنگ به مساحت ۴ کیلومتر مربع و به صورت خشکه‌چین انجام شد تا از هدررفت آب‌های رودخانه جلوگیری شود.

ساحل‌سازی رودخانه در روستای دهنو با 4 میلیارد تومان اعتبار

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ساحل‌سازی یک‌هزار و ۳۰۰ متر از مسیر رودخانه روستای دهنو در شهرستان کوهرنگ به مساحت ۴ کیلومتر مربع و به صورت خشکه‌چین انجام شد تا از هدررفت آب‌های رودخانه جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: این اقدام یک عملیات آبخیزداری محسوب می‌شود و آب رودخانه را مدیریت و هدایت می‌کند در عین‌حال منجر به حفظ وضعیت اراضی کشاورزی مجاور رودخانه نیز می‌شود چرا که طغیان رودخانه به اراضی و قلمستان‌های مجاور آسیب می‌زند که با این کار کنترل می‌شود.

وی توضیح داد: این پروژه با حجم عملیات خاکریزی و خاکبرداری ۲۱ هزار متر مکعب و عملیات سنگی گابیونی به حجم ۴۵۱ مترمکعب و خشکه‌چینی یا اسکله‌ریزی در ۲ طرف آبراهه به میزان ۶ هزار و ۲۹۶ مترمکعب انجام شده است و همچنین جهت کنترل رسوب قبل از ورود به مسیل با احداث ۲ سازه سنگی ملاتی به حجم ۴۶۰ مترمکعب نیز احداث شده است.

احمدی ادامه داد: با انجام این اقدام از تخریب اراضی کشاورزی حاشیه این مسیل جلوگیری و امکان عبور جریان آب با ۳۰ مترمکعب بر ثانیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه با این اقدام مردم طعم خدمت‌گزاری مسئولان را می‌چشند، بیان داشت: این اقدام با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در ۲ طرف رودخانه اجرا شد که در صورت تأمین اعتبار عملیات در ادامه مسیر نیز با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای اجرا می‌شود. 

احمدی در پایان گفت: قبلا مردم به صورت خیری عملیات ساحل‌سازی را در سه منطقه استان انجام داده‌اند.

پایان پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول