اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

کرسی آزاداندیشی با موضوع حکمرانی‌ و فرهنگ مقاومت برگزار شد

کرسی آزاداندیشی با موضوع حکمرانی و فرهنگ مقاومت همزمان با سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

کرسی آزاداندیشی با موضوع حکمرانی‌ و فرهنگ مقاومت برگزار شد

به گزارش گروه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، نوزدهمین کرسی آزاداندیشی با موضوع حکمرانی و فرهنگ مقاومت به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران و همزمان با سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

حسین خنیفر استاد دانشگاه تهران در سومین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران، شهید سلیمانی را یک فرمانده مؤلف، یک بسیجی باهوش، آینده‌نگر، دشمن‌شناس و دقیق دانست و افزود: شهید سلیمانی مورد وثوق مقام معظم رهبری و تمام ارکان نظام بود، یک فرمانده کم حرف که با صدای بلند می‌اندیشید، با عمل حرف می‌زد و از عمل حرف نمی‌زد.

خنیفر با بیان اینکه شهید سلیمانی نمونه بزرگ مردانی است که به تعبیر قرآن، عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملاً وفا کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند، خاطرنشان کرد: «قاسم سلیمانی»، نه «کُشته»، که «کِشته» شد. او از این کالبد جسم خروج کرد اما به ملکوت عروج کرد؛ آن هم نه فقط در بوستانی به وسعت ایران، که در «مَزرعی به گستره هستی». «بذلِ جان» آن مجاهد، «بَذرِبینشی» گشت و در دل تمامی آزادی‌خواهان، صلح‌طلبان و ستم‌ستیزان کاشته شد.

استاد دانشگاه تهران، پنج ویژگی لبخند (ارتباط مؤثر)، آرامش (اعتماد به نفس بالا)، توکل و دوراندیشی، ساده‌زیستی و جهان‌وطنی بودن را از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی برشمرد و گفت: شهید سلیمانی در عین حال از پنج خصلت غیبت، تخریب و تحزب، بد دلی و غرور، بدقولی و جایگاه‌طلبی وجاه‌جویی به دور بود.

وی افزود: شهید سلیمانی کارنامه داشت چون برنامه داشت و ساکن سرزمین حسرت نبود چون اهل حرکت بود و از جمود و سکون دور بود؛ مطمئنم در هر حوزه‌ای وارد می‌شد قهرمان بود.

استاد دانشگاه تهران در ادامه به تشریح ۱۰ درس مدیریتی از زندگی شهید سلیمانی پرداخت و گفت: زندگی شهید سلیمانی به ما آموخت که گاه یک نفر در یک کشور بزرگ و تاریخی و دینی می‌تواند ناجی و آرامش‌بخش باشد. همچنین شهید سلیمانی تعریف عملی مدیریت را به نمایش گذاشت که اوج تعاریف مدیریت بود و آن اینکه مدیریت یعنی کار در محدودیت‌ها و موفقیت در پایان یاس.

وی افزود: زندگی این شهید به ما آموخت در عصر بارش فتنه و وزش بادهای سموم روغن‌فکران و خردقوزان می‌توان "مرگ آگاه" بود. این شهید سعید به ما آموخت آغاز بصیرت، مرحله شناخت خود و دیگران است.

خنیفر با بیان اینکه زندگی شهید سلیمانی آرامش در عین صلابت را به ما آموخت و به ما یا داد برای خدایی شدن باید روح پرستنده داشت، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نیایشگاه متحرک، اهل شرع، اهل مدارا و مدیریت بود.

استاد دانشگاه تهران، یک آموزه شهید سلیمانی را داشتن آرمان دانست و گفت: زندگی شهید به ما آموخت انسان دارای آرمان همیشه خاطر آسوده است. زندگی شهید به ما آموخت برای الگو شدن باید خصلت پیامبرانه داشت و آن مردم‌داری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول