اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شیراز آماده استقبال از نوروز شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه چند سالی است شیراز رنگ شور و نشاط نوروز به خود ندیده است، گفت: این مسئله به عنوان یک مطالبه به‌حق مردم از شهرداری و شورا به جد باید در نظر گرفته شود و برای استقبال از نوروز برنامه‌ریزی اجرایی انجام شود تا شهروندان شاهد تحول و زیباسازی سیما و منظر شهری باشند.

شیراز آماده استقبال از نوروز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، افسانه خواست خدایی اظهار داشت: شهر شیراز مهد تمدن و فرهنگ ایران زمین، شهر گنجینه های با ارزش و جاذبه‌های وصف ناپذیر، شهر شیراز شهر شور، ادب، فرهنگ و عشق است، شهر شیراز شهر سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است. گوشه گوشه این شهر یادآور قدمت دیرینه و فرهنگ والای مردمان ان است و بی شک بار مسئولیت را برای مسئولین این شهر سنگین تر می نماید و سزاوار است نگاه خدمت‌رسانی مسئولین در همه ابعاد مدیریتی با عنایت به این جایگاه متحول گشته و ارتقا یابد.

وی افزود: چند سالی است که سیمای شهری شیراز تحول، شور و نشاط نوروزی را به خود ندیده است و این مسئله به عنوان یک مطالبه به حق مردم از شهرداری و شورا به جد باید در نظر گرفته شود و برای استقبال از نوروز برنامه ریزی اجرایی حاصل گردد تا شهروندان شاهد این تحول و زیباسازی سیما و منظری شهری باشند ضمن اینکه تاکید می کنم که شهر شیراز قبل از اینکه آماده و پذیرای گردشگران و زائران نوروزی باشد باید برای مردم این شهر مهیای نوروز گردد.

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه از سال گذشته سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در کمیسیون خدمات شهری و ذیل آن کمیته محیط زیست، فضای سبز و زیباسازی در شورای اسلامی شهر در این راستا انجام گرفته است و با عنایت به ایجاد خط مشی و راهبردها و اصلاح ساختارهای زمان بری که از سال گذشته در سازمان سیما و منظر سبز شهرداری انجام گرفته است و طرح های بسیار خوبی تایید شده در موضوع زیباسازی منظر شهری انتظار می رود که شهردار شیراز با رویکرد مساعدی که در این حوزه دارد با تأمین اعتبار و تخصیصات به موقع و مناسب در زمینه اجرای این مصوبات و سیاست‌گذاری‌ها برای نوروز پیش رو اهتمام ویژه داشته باشد.

خواست خدایی گفت: ضمن اینکه امیدواریم امسال با تلاش همه مسئولان استانی و مدیریت شهری شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بدون هیچ حد و مرزی با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب شاهد حضور همه گردشگران و زائران و مهمانان نوروزی در شهر سومین حرم اهل بیت علیهم السلام باشیم و خدا کند که نوروز امسال شاهد تکرار جمله«به شهر شیراز سفر نکنید» نباشیم و قطعاً همه مدیران و مسئولان باید شرایطی را فراهم آورند که علاوه بر اینکه استقبال مناسب از مهمانان و زائران فراهم شود و فرهنگ و تمدن و جایگاه سومین حرم اهل بیت به مسافران نوروزی شناسانده شود، تلاش گردد که صنعت هتل داری و گردشگری نیز در این شهر احیا گردد.

وی افزود: موضوع دوم که در حوزه فضای سبز شهری باید به آن اشاره کرد، موضوع همکاری همه جانبه کلیه دستگاه ها از جمله وزارت نیرو و منابع طبیعی در زمینه همکاری با شهرداری در تأمین آب و نهال برای افزایش سرانه فضای سبز تا حداقل ۱۵ متر مربع بر اساس ماده ۲۲ قانون هوای پاک است که تاکنون شاهد همکاری چشم گیری از دستگاهها در این زمینه با شهرداری نبوده‌ایم.

عضو کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: امروزه با کمبود آب و پایین رفتن سفره های زیرزمینی و بالا رفتن دما موضوع فضای سبز شهری تحت تاثیر قرار گرفته است و در این راستا در شهرداری باید تمهیدات ویژه و برنامه ریزی مناسب انجام گیرد که درختان و گیاهانی سازگار و متناسب با اقلیم شهر شیراز کاشته شود.

وی افزود: از اسفندماه سال گذشته با برنامه ریزی که در سازمان سیما و منظر انجام گرفت و سیاستگذاری کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست انجام شد برای سال ۱۴۰۱ کاشت صد هزار نهال نارنج در دستور کار سازمان سیما و منظر شهرداری قرار گرفت که در چهار فاز اجرایی در حال انجام است؛ فاز اول معابر و شوارع عمومی، فاز دوم باغات سطح شهر، فاز سوم مکان های عمومی مثل پادگان های سبز، مدرسه های سبز و مساجد سبز و ... فاز چهارم محلات سبز که با کمک یاوران شورا و با نظارت شهرداری در محلات با اولویت محلات کم برخوردار از فضای سبز در حال انجام است.

خواست خدایی گفت: امیدواریم که در این راستا شهرداری با جدیت درختانی سازگار با اقلیم شهر شیراز مثل درخت نارنج و درخت سروناز بکارد چرا که این درختان از جمله درختان اصیل و هویت طبیعی شهر شیراز هستند و قطعاً باید جایگزین درختان کاج در شهر شوند و سعی شود که در راستای اجرایی نمودن این موضوع و جلوگیری از کاشت درختان پر ضرر و ناسازگار با آب و هوا و اقلیم شهر شیراز، با تعیین جریمه مناسب برای جلوگیری از کاشت گونه های پرخطر ضمانت اجرایی آن را مشخص نماید.

او افزود: ضمن اینکه انتظار می‌رود در موضوع فضای تبلیغات محیطی شهر از جمله بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی و جداره ناوگان حمل و نقل عمومی، ایستگاههای قطار شهری و... کارگروهی جهت تولید و تأیید محتوای فرهنگی در شهرداری تشکیل گردد تا همگی پیوست فرهنگی داشته و محتوای فرهنگی ایرانی-اسلامی بر سیمای شهر نمایان گردد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول