اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پل چارک با حضور رئیس کمیسیون عمران افتتاح شد

پل چارک در غرب هرمزگان ظهر امروز با حضور رییس کمیسیون عمران مجلس و جباری نماینده مردم غرب هرمزگان به بهره برداری رسید.

پل چارک با حضور رئیس کمیسیون عمران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پل چارک واقع در ورودی بخش چارک از توابع شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان ظهر امروز با حضور رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران و مسؤولان راهداری کشور و هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گفته احمد جباری نماینده غرب هرمزگان، این پل بر روی آبنمای ورودی چارک قرار گرفته و با 9 دهانه 20 متری و به طول 180 متر با احتساب مناسب سازی مسیر قبل و بعد از آن ۷۰۰ متر طول دارد که برای ساخت آن بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس، تشکیل کارگروه ویژه ای برای تکمیل پروژه های غرب هرمزگان و پیگیری مستمر در به ثمر رسیدن این پروژه ها موثر بوده است.

 

 

رضایی رییس کمیسیون عمران همچنین با همراهی احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان و با حضور شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، وضعیت دیگر پل های در دست احداث در این منطقه از جمله پل ارمک را نیز مورد بررسی قرار دادند.

سرکشی به وضعیت راههای شهرستان بندرلنگه و بستک از دیگر برنامه های سفر اعضای کمیسیون عمران به غرب هرمزگان است.

ساخت پل چارک در آذر ماه سال 99 آغاز و امروز رسما به بهره برداری رسید.

 

احداث این پل علاوه بر جلوگیری از راهبندانهای طولانی مدت در مواقع بارندگی و جاری شدن سیل که سرچشمه آن عمدتا در استان فارس می باشد، باعث رفع مقطع حادثه خیز ابتدای محور در محل آبنمای قدیمی چارک و اصلاح مسیر در مقطع یاد شده و ایمن سازی مسیر و کاهش استهلاک ترافیک عبوری باتوجه به ترافیک زیاد محور برای دسترسی زمینی به شهر چارک و بندر آفتاب و جزیره کیش و روستاهای تابعه بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه می شود.

روزانه بیش از ۳ هزار تردد از این پل صورت می گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول