اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

شورای پارلمانی « آسیای مرکزی و چین» در دستور کار پکن و عشق‌آباد

رئیس جمهور ترکمنستان و رئیس کمیته دائم پارلمان ملی خلق چین در مورد ایجاد شورای پارلمانی« آسیای مرکزی و چین» به توافق رسیدند.

شورای پارلمانی « آسیای مرکزی و چین» در دستور کار پکن و عشق‌آباد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سردار بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و «لی ژانگ شو» رئیس کمیته دائمی پارلمان ملی خلق چین در دیداری رسمی در مورد ایجاد شورای پارلمانی «آسیای مرکزی-چین» به توافق رسیدند.

طرفین بر لزوم استفاده موثر از امکان همکاری در قالب «آسیای مرکزی-چین» و ایجاد شورای پارلمانی «آسیای مرکزی-چین» در این زمینه اشاره کردند. اولین رویدادی که در چارچوب این فرمت جدید برگزار می‌شود، مجمع مشترک «ترکمنستان و چین: زنان و جوانان» خواهد بود.

در این دیدار همچنین روابط پارلمانی ترکمنستان و چین، اهمیت تداوم تعاملات ایجاد شده در چارچوب سازمان ملل و سایر سازمان‌های معتبر بین المللی و منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفت.

ژانگ شو همکاری پارلمانی را بخش مهمی از دوستی و مشارکت بین دو کشور برشمرد.

مقام چینی تصریح کرد: در سال‌های اخیر روابط میان  پارلمان دو کشور در سطوح مختلف برقرار شده است.

وی تاکید کرد که چین و ترکمنستان سطح بالایی از اعتماد متقابل را حفظ کرده و روابط بین نمایندگان پارلمان‌ها و احزاب سیاسی دو کشور را تشدید می‌‌کنند.

رئیس کمیته پارلمان ملی چین با قدردانی از فعالیت‌های «قربانقلی بردی محمداف»، رئیس شورای مردمی ترکمنستان از وی دعوت کرد تا در هر زمانی که برایش مناسب باشد، از چین بازدید کند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول