اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دولت گذشته در زمینه مسکن کوتاهی کرد/ توجه ویژه دستگاه‌ها به مسکن طلاب کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت گذشته در زمینه مسکن سرمایه‌گذاری نکرد و مرتکب اشتباه شد.

دولت گذشته در زمینه مسکن کوتاهی کرد/ توجه ویژه دستگاه‌ها به مسکن طلاب کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست صبح امروز شورای مسکن طلاب که  معاون مسکن خدمات حوزه علمیه و استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور داشت، گفت: یکی از معضلات جدی و دغدغه‌های خانواده‌ها موضوع مسکن است و رهن، اجاره بالا معضل جدی ایجاد کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اگر تعهد دولت در طرح نهضت ملی مسکن سریعتر به نتیجه برسد، مشکلات در حوزه مسکن تا حدودی کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: یکی از اشتباهات دولت گذشته عدم سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن بود که همه اقشار جامعه در این زمینه دچار مشکل شدند.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ساخت مسکن از برنامه‌های دولت سیزدهم است که سالانه ۱۰ هزار واحد در استان کهگیلویه وبویراحمد برای اقشار مختلف احداث می‌شود.

سید علی احمدزاده با بیان اینکه طلاب و روحانیونی از جمله اقشاری هستند که در طرح نهضت ملی مسکن باید مورد توجه قرار گیرند، خطاب به راه و شهرسازی و بنیاد گفت: مسکن طلاب در استان ویژه دیده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساخت مسکن برای طلاب در روستاها گفت: در وهله اول مرکز خدمات حوزه علمیه استان آمار روحانیونی که قصد دارند در روستاهای بمانند ارائه دهد تا برای آنها خانه احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های فرهنگی از روستاها غافل شدیم و نیازمند ماندگاری روحانی در روستاها جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و تقویت باورهای اعتقادی هستیم، گفت: هزینه‌کردن در چنین مواردی، سرمایه‌گذاری است.

احمدزاده بیان کرد: بنیاد مسکن زمین‌های جدیدی در روستاها دارد که برای ساخت مسکن طلاب اختصاص دهد، مواردی هم که با مشکل مواجه است را اعلام کنند تا رفع شود.

احمدزاده بیان کرد: در شهرهایی که با مشکل زمین مواجه نیستیم مثل دهدشت و گچساران ساخت منازل برای طلاب آغاز شود.

وی بیان کرد: علاوه بر ساخت منزل مسکونی در روستاها، تسهیلات ساخت مسکن برای روحانیونی که دارای زمین هستند در نظر گرفته شود.

همچنین حجت‌الاسلام سید علا رفیعی معاون مسکن خدمات حوزه علمیه گفت: آمار طلاب شیعه، سنی، خواهر و برادر و خانواده انها ۲۵۰ هزار نفر است که خوشبختانه مشکل بیمه طلاب حل شده و در حال رصد وضعیت معیشتی آنها هستیم.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهایی که موجب شد طلاب به سمت شهرهای خود سوق داده شوند مسئله مسکن است که نیازمند حمایت بنیاد مسکن و راه و شهرسازی هستیم.

در ادامه بدخشان معاون راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون ۴۹۷ نفر از طلاب و روحانیون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ۱۸۴ نفر تایید نهایی شدند، ۴۳ نفر افتتاح حساب کردند و ۱۴ نفر تخصیص پروژه شدند.

گفتنی است طبق آمار مرکز خدمات حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد جمعیت طلاب استان دو هزار و ۱۰۰ نفر است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول