اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سامانه سرد زمستانی در راه‌ مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از اواخر وقت یک‌شنبه ۱۸ دی ماه امسال شاهد کاهش محسوس دما ، بارش باران و (برف در میان بند و ارتفاعات) ، وزش باد نسبتا شدید و مه در ارتفاعات هستیم.

سامانه سرد زمستانی در راه‌ مازندران

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران  درباره وضعیت هوای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با اشاره به  هشدار جوی سطح نارنجی، اظهار کرد: با تقویت سامانه سرد بارشی و تدوام هوای سرد از اواخر وقت یک‌شنبه ۱۸ دی ماه امسال شاهد کاهش محسوس دما، بارش باران و (برف در میان بند و ارتفاعات)، وزش باد نسبتا شدید و مه در ارتفاعات هستیم.

  وی با بیان اینکه این سامانه تا صبح جمعه در آسمان مازندران تداوم دارد، افزود: البته بارندگی تا صبح چهارشنبه اما هوای سرد تا پایان هفته ماندگار خواهد بود. 

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه این سامانه بارشی کل استان را دربرمی‌گیرد، تصریح کرد: یخبندان، آب‌گرفتگی در شهرهای غربی و در ارتفاعات و محورهای کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و احتمال ریزش سنگ از مخاطرات این سامانه بارشی است. 

رضوی گفت: احتیاط در تردد جاده‌ای، همراه داشتن تجهیزات زمستانی ، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و همچنین تمهیدات و اقدامات لازم برای گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها ،باغ‌های مرکبات و نهال‌های جوان و صرفه‌جویی در مصرف گاز از توصیه‌ها است.

وی یادآور شد: از چهارشنبه تا پایان هفته هوای سرد در استان ماندگار است؛ به طوری‌که حتی در دشت و جلگه نیز یخبندان شبانه خواهیم داشت و پیش بینی می.شود دمای کمینه تا ۳ درجه زیر صفر برسد. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول