اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سود خرید و فروش خودرو نباید به جیب دلالان برود/ نخبگان تحولات اقتصادی را برای مردم تبیین کنند

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز سود خرید و فروش خودرو نباید به جیب دلالان برود و لازم است تا نخبگان، تحولات اقتصادی را برای مردم تبیین کنند.

سود خرید و فروش خودرو نباید به جیب دلالان برود/ نخبگان تحولات اقتصادی را برای مردم تبیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی کارگر، کارشناس مسائل سیاسی عصر امروز در گردهمایی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان شاهرود در سالن جلسات ولایت فرمانداری این شهرستان، با اشاره به اقدامات دولت آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: دولت در این مدت به تمام استان‌ها سفر کرد و ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در این زمینه تخصیص یافت و اقدامات خوبی انجام شد.

وی افزود: مردم در جامعه به خاطر افزایش قیمت‌ها احساس نارضایتی دارند و باید حقیقت و واقعیت ماجرا را به‌گونه‌ای بیان کنیم که مردم بپذیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: امروز کارگزاران نظام باید کارها و خدمات خود را به نحوی انجام دهند که رضایت مردم را به دنبال داشته باشد و با انجام خدمت صادقانه سرمایه اجتماعی افزایش یابد.

کارگر با بیان اینکه در جامعه به‌نوعی تلقین شده که مدیران ما انسان‌های فاسدی هستند، تصریح کرد: وقتی بررسی می‌کنیم مدیران زیادی در کشور خدمت می‌کنند که تنها بخش کوچکی از آنها متهم به فساد هستند و در قبال این همه مدیر چیزی نیست؛ اما هنر دشمن این است که این موارد را وارونه جلوه می‌دهد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در یک سال و اندی هر کاری انجام داد، یک پله به عدالت نزدیک شده است؛ از تأمین واکسن کرونا، مدیریت ارزاق عمومی و کالاهای اساسی، جراحی اقتصادی و درگاه یکپارچه مجوزها که این اتفاقات سبب کاهش فاصله فقیر و غنی شد؛ اما بررسی افکار عمومی چیزی دیگری را نشان می‌دهد، چون انتظارات مردم مدیریت نشده است.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین سفرهای استانی دولت را مورد موافقت افکار عمومی دانست که بازخورد مثبت داشته است.

کارگر به وضع صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: اتفاقی که در صنعت خودرو افتاده، به نفع مردم و در راستای برنامه مدون و حساب‌شده است؛ هر چند قیمت در ظاهر بالا رفته اما در کلان این برنامه قابلیت دفاع دارد؛ البته افکار عمومی حوصله بحث‌های تخصصی را ندارد، اما در جمع نخبگان باید این موضوع بیان شود.

وی اضافه کرد: برای اصلاح وضع بازار، تولید خودرو افزایش یافته است تا میزان عرضه و تقاضا به تعادل برسد و دلالی در میان نباشد؛ دولت به خودروسازان فشار آورد تا تولید را افزایش دهند و زمینه واردات خودرو را فراهم کرد تا نیاز واقعی بازار اینگونه رفع شود و وقتی عرضه خودرو به سطح قابل قبولی رسید به بورس وارد شد تا قیمت‌ها متعادل شود و سود به جیب دلالان نرود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ساختار قیمت دستوری خودرو با این طرح از بین می‌رود و گام بزرگ در اصلاح صنعت خودرو است، اظهار کرد: اما این موضوع در رسانه‌ها درست تحلیل و بیان نمی‌شود؛ چراکه قدرت رسانه امروز خیلی زیاد است.

کارگر با تأکید بر اینکه مردم گرانی را می‌بینند؛ اما ترمیم را نمی‌بینند، افزود: امروز باید سرمایه اجتماعی نظام را بالا ببریم و برخورد کارگزاران نظام با مردم حتی در بخش خصوصی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه دشمن دنبال گرفتن سرمایه اجتماعی ما است، گفت: آینده اقتصادی کشور به‌شدت روشن است و درآمد بالا سبب می‌شود کسری بودجه و خلق پول نداشته باشد و کاهش تورم و ایجاد رقابت در بازار و رونق اقتصادی رخ دهد و دولت به‌درستی از جایی آغاز کرده که کار را زیرساختی انجام دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی، کار کردن صادقانه را سبب ایجاد امید واقعی در دل مردم عنوان کرد و ادامه داد: برای مدیریت شرایط کمبود آنتی‌بیوتیک در کشور دولت بسیار تلاش و مدیریت کرد و علت برکناری رئیس سازمان غذا و دارو نیز پیش‌بینی نکردن این شرایط بود و در ادامه تولید آنتی‌بیوتیک به چهار برابر رسید و با انجام واردات مشکل رفع شد که باید این‌ها گفته شود.

کارگر با اشاره به اینکه مردم خط قرمز دولت هستند، تأکید کرد: باید تلاش کنیم با ارائه راهکارهای عملی سرمایه اجتماعی را بالا ببریم تا بی‌ثباتی در تقاضای ارز کاهش ‌یابد و در سطح کلان مشکل اقتصاد کشور برطرف ‌شود و اعتماد عمومی افزایش یابد.

پایان پیام/74036/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول