اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در گیلان

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در استان گیلان گفت:هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ غنی ایثار جهاد و مقاومت است.

برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد مختاری ظهر امروز در نشست خبری سومین جشنواره ملی تئاتر کودک، نوجوان و عروسکی ایثار در سالن اجتماعات ایثارگران رشت با بیان اینکه هنر تئاتر و نمایش به دلیل اینکه بی‌واسطه با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند یک ظرفیت بسیار برای اشاعه مفاهیم ارزشمند اسلامی و جهاد تبیین است، اظهار کرد: جریان‌سازی در این جشنواره بسیار مهم است به این منظور یک هفته زودتر از برگزاری جشنواره باید به کمک جبهه انقلاب فرهنگی و ظرفیت‌های رسانه‌ای و هنرمندان، تئاترهای عروسکی در مدارس را آغاز شود؛ لذا دراین‌خصوص اتاق فکری تشکیل شو‌د.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در استان گیلان گفت: باید اجراها در کل استان گیلان تقسیم شود و حتی اگر بتوانیم هنر تئاتر نمایش را به روستاها منتقل کنیم هم در این صورت موفق خواهیم شد.

مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یکی از اهداف جشنواره تأثیر کودک و نوجوان تئاتر را ترویج فرهنگ غنی ایثار دانست و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ غنی ایثار جهاد و مقاومت است لیکن بحث جریان‌سازی و تمرکززدایی بسیار مهم است؛ چون این مهم به مردمی‌سازی تئاتر کمک می‌کند.

مختاری با تأکید بر لزوم توجه به نهادهای اجتماعی و هنری در کشور در راستای تبدیل‌شدن به یکی از قدرت‌های برتر کشور، بیان کرد: اندیشکده‌های غربی تحلیلی دارند که دنیا تبدیل به هشت قدرت برتر جهانی خواهد شد و برای قدرت برتر شدن قدرت نظامی و سیاسی می‌خواهید؛ ولی لازمه رسیدن به این‌قدرت توجه به نهادهای اجتماعی و بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه نقالی دفاع مقدس و برگزاری تئاترهای ایثار نقش مهمی در اشاعه فرهنگ شهادت در کشور دارند، تصریح کرد: بحث نقالی دفاع مقدس و تئاتر خیابانی باید در تمامی استان‌ها و در گلزارهای شهدا انجام شود؛ زیرا شهدا گنجینه معرفت، ایثار و شهادت هستند که برای رشد هر جامعه‌ای نیاز است.

هنر یکی از تأثیرگذارترین ابزار برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تئاتر در استان گیلان حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور دارد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در استان گیلان یک اتفاق بسیار خوب و فرخنده است که می‌تواند ظرفیت‌های گیلان را بیش از بیش به منزله ظهور بگذارند.

حسین مصطفی‌پور با اشاره به نقش هنر در تبیین قرآن ایثار و شهادت گفت: زبان هنر یکی از تأثیرگذارترین ابزار برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با تأکید بر لزوم انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به مردم به خصوص نسل جوان افزود: فرهنگ ایثار و شهادت شناسنامه انقلاب اسلامی لذا برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باید تمامی نهاد و مسوولان پای‌کار آمده و به انجام این مهم کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، با بیان اینکه استکبار در تمامی عرصه‌ها حملات شدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، گفت: دشمن در ۴۴ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی لحظه‌ای دست از دشمنی برنداشته است.

مصطفی‌پور با تأکید بر نقش خانواده شهدا در بهتر برگزارشدن جشنواره کودک و نوجوان ایثار در استان گیلان بیان کرد: باید از ظرفیت خانواده شهدا در تهیه بهترین فیلمنامه در برگزاری تئاتر کودک و نوجوان ایثار استفاده شود.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای نوجوانان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه همه مراسمات انقلابی در گیلان با حضور پرشکوه مردم برگزار می‌شود، اظهار کرد: استان گیلان یکی از مردمان ولایت‌مدار در کشور هستند که حتی در فتنه سال ۸۸ هم یک روز زودتر از ۹ دی، انزجار خود را فتنه‌گران نشان دادند.

محمدرضا داوطلب با اشاره به برنامه دشمنان برای نفوذ به کشور از طرق مختلف گفت: امروز دشمنان کودکان، نوجوان و جوانان و بانوان را مورد هدف قرار می‌دهند؛ زیرا سعی دارد بنیان خانواده و فرهنگ در جمهوری اسلامی را از بین ببرند.

وی نقش غفلت از فضای مجازی در ایجاد آشوب در کشور را بسیار مهم دانست و افزود: اگر امروز اغتشاشگران به میدان آمدند با امپراطوری فضای مجازی به میدان آمدند و دشمن هم برای نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی خیلی امیدوار شده بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ایثار در استان گیلان بیان کرد: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی مثل برگزاری تئاتر، کودکان و نوجوانان را با فداکاری‌های دوران دفاع مقدس آشنا کنند.

دشمن قشر کودک را هدف گرفته است

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست با بیان این‌که تئاتری ها در شرایطی که جشنواره تئاتر گیلان از سوی دشمنان تحریم شده بود آن را برگزار کردند، اظهار کرد: با همت اهالی تئاتر این جشنواره برگزار و اتفاق خوبی را شاهد بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افتتاح مجموعه سردار جنگل بعد از ۱۷ سال را موجب رونق تئاتر استان دانست و افزود: با برگزاری سومین جشنواره تئاتر ملی ایثار یک رویداد ملی فرهنگی را در استان شاهدیم و باید پیام فرهنگی از این استان به سایر کشور مخابره شود.

ثقتی با تأکید بر اینکه دشمن قشر کودک را هدف گرفته است، بیان کرد: باید کار را به دست متولیان و جامعه هدف گذاشته شود و دایره مخاطب را با تمهید امکانات و پیوند با رسانه گسترش دهیم.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول