اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بانک ها نسبت به تسهیلات مسکن روستایی اهتمام ویژه داشته باشند/ ضرورت ورود بیمه های دولتی برای حل مشکلات بافت فرسوده

استاندار قزوین گفت: مدیران بانک ها نسبت به تسهیلات مسکن روستایی اهتمام ویژه ای داشته باشند تا شاهد رونق حوزه مسکن در این بخش ها نیز باشیم.

بانک ها نسبت به تسهیلات مسکن روستایی اهتمام ویژه داشته باشند/ ضرورت ورود بیمه های دولتی برای حل مشکلات بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد مهدی اعلایی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای تامین مسکن استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از همه دست اندرکاران در حوزه طرح جهش مسکن کمال تشکر و قدردانی را دارم چرا که با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر قزوین در جایگاه نخست در کشور قرار دارد.

وی افزود: اگرچه در حال حاضر استان به عنوان نخستین استان در جهش مسکن به شمار می رود اما حفظ این جایگاه نیازمند فعالیت مستمر مدیران است از این رو انتظار می رود  کارها شتاب یافته تا بتوانیم همچنان پیشتاز در کشور باشیم.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: به منظور اینکه قدرت پرداخت تسهیلات در استان افزایش یابد ضرورت دارد تا حساب پیمانکاران و گردش مالی آن ها به بانک های استان منتقل شود.

اعلایی اعلام کرد: بانک مسکن به عنوان یکی از بانک های خوب در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی عمل کرده که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی عنوان کرد: مقاوم سازی ساختمان ها در بافت های فرسوده از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو می توان این مسئله حائز اهمیت را در شورای تامین، مطرح کرد تا سبب تسریع امور شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ضرورت دارد تا نظارت سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازهای بافت فرسوده بیشتر شود چرا که این امر از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند.

اعلایی تاکید کرد: از آنجایی که شرکت های بیمه ای در خصوص بافت های فرسوده تمایل زیادی ندارند لذا لازم است تا برای بیمه تضمین کیفیت ساختمان ها در بافت فرسوده اقدام اساسی شود.

استاندار قزوین بیان کرد: لازم است به وسیله بیمه های دولتی مشکل بافت های فرسوده را حل و فصل کنیم تا در صورت تخریب و بروز مشکل در ساختمان های فرسوده بتوان بخشی از هزینه ها را تامین کرد.

وی افزود: خواستار آن هستیم مدیران بانک ها نسبت به تسهیلات مسکن روستایی اهتمام ویژه ای داشته باشند تا شاهد رونق حوزه مسکن در این بخش ها نیز باشیم.

اعلایی مطرح کرد: به منظور شتاب بخشی به رونق مسکن کارگری، شناسایی واحدهایی که بالای ۴۰۰ نفر شاغل دارند در دستور کار قرار گیرد تا این واحدها به چرخه ساخت مسکن برای نیروهای خود وارد شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استانداری قزوین، هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان، کشاورز ترک مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جمعی از مدیران عامل بانک ها و دیگر مسئولان و مدیران نیز حاضر بودند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول