اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

هیأت ایرانی برای امضای تفاهم‌نامه حج 1402 به عربستان رفت

هیأت ایرانی امروز برای مذاکرات درباره سفر به سرزمین وحی و امضای تفاهم‌نامه حج 1402 عازم عربستان شد.

هیأت ایرانی برای امضای تفاهم‌نامه حج 1402 به عربستان رفت

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، تیم ایرانی متشکل از مسؤولان حج و زیارت به منظور مذاکره با طرف سعودی برای امضای تفاهم‌نامه حج تمتع آینده، عازم عربستان شدند.

در سال‌های گذشته تفاهم‌نامه حج تمتع در ماه‌های جمادی الاول و جمادی الثانی به امضا می‌رسید، اما با توجه به تصمیم سعودی‌ها، عربستان دیرتر وضعیت حج را نسبت به سال‌های قبل از کرونا اعلام کرد.

اکنون در حالی که کم‌تر از ۶ ماه تا آغاز عملیات حج تمتع باقی مانده است، تیم ایرانی برای امضای تفاهم‌نامه حج امروز به عربستان سفر کردند تا ضمن مذاکرات برای ازسرگیری عمره مفرده، درباره وضعیت حج آینده نیز تصمیم‌گیری کنند.

البته در ماه‌های گذشته قبل از صدور ویزای عربستان برای مسؤولان حج کشورمان، مذاکرات حج تمتع آینده به صورت وبیناری صورت گرفت که اکنون با حضور تیم ایرانی در عربستان، این مذاکرات نهایی شده و تفاهم‌نامه حج به امضای طرفیت خواهد رسید.

 پس از امضای تفاهم‌نامه حج تمتع، وضعیت سهمیه ایران در حج ۱۴۰۲ و سایر برنامه‌ها برای حج آینده مشخص می‌شود.

به گزارش فارس، از سال ۹۴ که روابط سیاسی ایران و عربستان قطع شد، مذاکرات برای حج تمتع از طریق مسؤولان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرد. البته حج تمتع در سال ۹۵ برای ایرانیان برگزار نشد و از سال ۹۴ تاکنون نیز هیچ زائر ایرانی به عمره مفرده اعزام نشده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول