اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آبرسانی به جنوب‌شرق استان تهران اهمیت بیشتری دارد

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: جنوب‌شرق استان تهران در منطقه ای خشک واقع شده و خشکسالی‌های اخیر موضوع آبرسانی در حوزه شرب و کشاورزی را از درجه اهمیت بیشتری برخوردار ساخته است.

آبرسانی به جنوب‌شرق استان تهران اهمیت بیشتری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، پروژه محرومیت‌زدایی روستاهای شهرستان پیشوا صبح امروز با مشارکت بسیج سازندگی کشور و سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران با اجرای عملیات خطوط انتقال، اصلاح و توسعه شبکه آب رسانی فرو تجهیز آب شرب و احداث مخازن هوایی فلزی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد.

حسین نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستانهای ورامین،پیشوا و قرچک پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های محرمیت زدایی سپاه استان تهران که در روستای شوران پیشوا برگزار شد اظهار کرد: اگر روزی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، رزمندگان اسلام، شهدای دفاع مقدس، سلامت، امنیت و شهدای گرانقدری همچون سردار سلیمانی جان خود را برای تأمین امنیت ایران اسلامی فدا کردند، امروز نیز مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه این امنیت، تلاش دارند تا با تأمین امنیت و عدالت، رفاه را شامل حال همه مردم ایران اسلامی کنند.

وی گفت: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل، بین شهر و روستا، عدالتی وجود نداشت ولی با پیروزی انقلاب، تصویر تاریک گذشته به افق‌های روشن تبدیل شد که نمونه آن را می‌توان در آبرسانی به ۴ روستا آن هم ظرف ۱۰ ماه به‌خوبی مشاهده کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جنوب‌شرق استان تهران در منطقه ای خشک واقع شده و خشکسالی‌های اخیر موضوع آبرسانی در حوزه شرب و کشاورزی را از درجه اهمیت بیشتری برخوردار ساخته است.

نوش آبادی با بیان اینکه علاوه بر موضوع آبرسانی شرب، اقدامی جهانی و انقلابی در حوزه تأمین آب زراعی از سوی دولت در حال اجرا است افزود: پیگیری رئیس جمهور در بازدید از پروژه انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین و پاکدشت، مهم‌ترین مشکل و مانع توسعه کشاورزی این بخش در دسترسی به آب پایدار زراعی را رفع کرده است.

وی بیان کرد: بازدید رئیس جمهور از محل اجرای پروژه و تأکید بر تأمین اعتبار مورد نیاز این طرح باعث شد تا به گفته وزیر نیرو، این پروژه مهم ملی ظرف چند ماه آینده به بهره برداری رسیده و مشکل کشاورزی منطقه رفع شود.

وی تأکید کرد: تأمین آب شرب و زراعی مورد نیاز مردم، عین تحقق عدالت اجتماعی و توسعه عدالت در جامعه است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلام و بسیج مقتدر در اجرای طرح‌های عمرانی ثابت کرد که با تفکر بسیجی که نجات بخش جامعه از مشکلات است می‌توان کارها را پیش برد و بهترین خدمات را به مردم ارائه کرد.

 

بهره برداری از طرح آبرسانی به ۴ روستای پیشوا 

ابراهیم تاجیک‌نوری فرماندار پیشوا در این مراسم اظهار کرد: همزمان با هفته دولت، بخشی از این پروژه‌ها شامل آغاز عملیات اجرایی احداث دو مخزن زمینی یک هزار متر مکعبی و ۳۰۰ متر مکعبی در روستاهای گلعباس و محمودآباد کهنه، حفر و تجهیز چاه آب شرب روستای شوران، بهره‌برداری از چاه آب شرب شهر جلیل‌آباد، روستاهای قلعه‌سین و اسلام‌آباد، تکمیل پروژه آب‌رسانی مجتمع آبرسانی روستای طارند و حصارکشی و محوطه سازی تاسیسات آبرسانی قشلاق یوسف رضا افتتاح شد.

وی با اشاره به طرح‌هایی که امروز به‌طور همزمان در شهرستان افتتاح می‌شود، گفت: طرح آب‌رسانی شامل یک هزار و ۴۸۶ متر لوله کشی و نصب ۷۷ انشعاب در روستای شوران، یک هزار و ۹۳۴ متر لوله کشی و نصب ۱۱۲ انشعاب در روستای علی‌آباد، ۶۳۹ متر لوله کشی و نصب ۲۷ انشعاب در روستای آهیه و یک هزار و ۹۳۹ متر لوله کشی و نصب ۸۱ انشعاب در روستای قشلاق گنجی است.

فرماندار پیشوا افزود: خط انتقال آب چاه شوران به قلعه شوران به طول یک هزار و ۱۵۰ متر و حفر، تجهیز و نیرورسانی آب روستای شوران نیز امروز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

تاجیک‌نوری بیات کرد: آب و تأمین آن برای تمامی دولت ها و سازمان‌ها امر مهمی است که امروز به همت بخش محرومیت زدایی سازمان بسیج در روستاهای بخش جلیل آباد اتفاق افتاده که تا در پایان امسال تنش آبی به وجود نیاید.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول