اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای درست قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیازمند پیش‌بینی سازوکارهایی اجرایی است

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و پیش‌بینی سازوکارهایی اجرایی است.

اجرای درست قانون  مالیات بر عایدی سرمایه نیازمند پیش‌بینی سازوکارهایی اجرایی است

ولی‌اله بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد:  طرح مالیات بر عایدی سرمایه با قوت در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و هنوز به مرحله تصویب نرسیده است.

وی تصریح کرد: هدف این طرح غیرجذاب شدن معاملات بخش غیرمولد اقتصاد است و منافع آن به این گونه است که اگر قرار است کسی در کشور از معامله‌ای سود ببرد، باید سهم مردم را نیز پرداخت کند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با بیان اینکه با اجرایی شدن این طرح باید فرارهای مالیاتی به صفر برسد، گفت: اجرای درست این قانون نیازمند توسعه زیرساخت‌ها از جمله سامانه ملی املاک و اسکان کشور و نسخه تکمیلی سامانه مودیان است، تا فرارهای مالیاتی به حداقل ممکن برسد.

بیاتی بیان کرد: به منظور اجرایی درست این قانون باید راهکارهایی پیش‌بینی شود تا امکان فرار مالیاتی به هیچ عنوان وجود نداشته و دولت سازوکارها و الزامات لازم برای اجرای آن را در اختیار داشته باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون فرارهای مالیاتی در بین برخی از پزشکان و صنوف مختلف وجود دارد، زیرمیزی‌هایی که داده‌ می‌شود و یا شماره کارت‌هایی که متعلق به صاحبان صنوف نیست،  راه‌های فرار مالیاتی را باز گذاشته است که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث مالیات بر خانه‌های خالی با  شاهدیم با وجود قانون، اما نبود سازوکار اجرایی درست از سوی دولت موجب شده، همچنان شاهد وجود چالش در حوزه مسکن باشیم، الزامات اجرای قانون باید به درستی در قانون دیده شود.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول