اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

۲۰ میلیارد برای درمان بیماران خاص بوشهر پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان بوشهر بوده که از طرف این سازمان پرداخت شده است.

۲۰ میلیارد برای درمان بیماران خاص بوشهر پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، داراب بارگاهی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۷۰ هزار نفر جمعیت بیمه شده استان بوشهر تحت پوشش صندوق بیمه کارکنان دولت قرار دارند، اظهار داشت: در صندوق روستاییان و عشایر ۲۹۵ هزار نفر، صندوق بیمه همگانی ۱۰۲ هزار نفر و صندوق سایر اقشار ۳۳ هزار نفر از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جمعیت بیمه شده تحت پوشش صندوق‌های روستاییان عشایر و بیمه همگانی هستند، افزود: ۸۰ درصد این جمعیت به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

این مقام مسئول استفاده همه بیماران خاص از صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج را مورد اشاره قرار داد و اعلام کرد: با راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج از آبان ماه با حمایت دولت، اکنون ۱۰۷ نوع بیماری شناسایی شده که خدمات به این بیماران با تعرفه بیش از ۹۸ درصد ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان بوشهر بوده که از طرف این سازمان پرداخت شده است.

بارگاهی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۶۸ قلم دارو مشمول بیمه سلامت و ارز ترجیحی است، ابراز کرد: پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت به‌روز شده و در ۹ ماه امسال ۲۱۶ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.

وی میزان پرداخت هزینه بیمه شدگان سلامت استان بوشهر را ماهانه ۲۴ میلیارد تومان عنوان کرد و تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۳۹ میلیارد تومان مطالبات مراکز درمانی بخش خصوصی غیردانشگاهی، ۸۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز درمانی دولتی دانشگاهی و ۹۲ میلیارد تومان مطالبات پزشک خانواده به‌عنوان مطالبات طرف قرارداد مراکز درمانی، تشخیصی، دارویی و تصویربرداری پرداخت شده است.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول