اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه بندرعباس: شهید سلیمانی جان تازه‌ای به مقاومت بخشید/ مسئولان ثبات اقتصادی ایجاد کنند

امام جمعه بندرعباس گفت: شهید سلیمانی هم وجودش و هم با شهادتش جان تازه‌ای به مقاومت بخشید و این اثر وجودی با شهادتش قدرت بیشتری یافته است.

امام جمعه بندرعباس: شهید سلیمانی جان تازه‌ای به مقاومت بخشید/ مسئولان ثبات اقتصادی ایجاد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: ملت ایران هم در ۳ سال پیش و هم در سال های پس از شهادت حاج قاسم در مراسمات و اجتماعات گرامیداشت یاد این شهید سنگ تمام گذاشتند و این نشانه عشق به این شهید بزرگ ما است که همه ملت ما، او را از وجود خویش می‌دانستند.

وی تبعیت از ولایت، مردم داری، مجاهدت در راه خدا، ایمان و باور عمیق و پرهیز از غرور و تکبر را از ویژگی‌های شاخص شهید سلیمانی نام برد و افزود: شهید سلیمانی در دوران اخیر جان تازه‌ای به مقاومت بخشید و در مسیر مبارزه با توطئه های آمریکا برای منطقه نقش بی بدیلی ایفا کرد و با شهادت خویش نیز شاهد عظمت بخشیدن به مقاومت و بیان حقانیت این راه هستیم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تاکید کرد: راه مقاومت را پایانی است و تا دشمنان اسلام وجود دارند، مقاومت مفهومی به بلندای عزت ملت‌ها است و خون این چهره بین المللی مقاومت و شهید ابومهدی المهندس سبب نزدیکی بی پایان دلهای مردم عراق و ایران شد.

وی به سفر اخیر خود به سیریک نیز اشاره و تلاش اساسی برای رفع موانع توسعه سواحل مکران را ضرورتی برای پیشرفت ایران عنوان و بیان داشت: آب و راه و جاده این منطقه باید بسامان شده و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و توسعه‌ای آن فراهم و گسترده شود تا مردمان این دیار بتوانند از نعمت توسعه بهره مند شوند.

امام جمعه بندرعباس خواستار تلاش بیشتر مسئولان برای ایجاد ثبات اقتصادی در کشور و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها شد و گفت: دشمن در تلاش برای جبران شکست‌های خود در کف خیابان‌ها به عرصه اقتصاد و معیشت مردم است.

عبادی زاده با تصریح بر این که ثبات اقتصادی سبب رونق گرفتن تولید در کشور می‌شود، بیان داشت: مردم به خوبی مسائل و دغدغه‌های اداره کشور را درک می‌کنند و لذا مسئولان از ظرفیت مردمی برای حل مشکلات بهره بگیرند.

وی با اشاره به پیام اقتداری که ارتش قدرتمند جمهوری اسلامی در رزمایش بزرگ خود به دنیا مخابره کرد که در منطقه جاسک و شرق استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: این رزمایش در سخت‌ترین شرایط جوی از منطقه جاسک تا حوزهای دریای هند ادامه داشت، با نیروهای هماهنگ زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی به گونه‌ای کم‌نظیر اجرا شد.

خطیب جمعه بندرعباس افزود: این رزمایش ۲ پیام داشت، که نخستین آن برای نیروهای تروریستی سنتکام آمریکا بود که باید مراقب باشند چراکه جمهوری اسلامی، امروز اقتدار خودش را با نیروهای مسلح در آب‌های نه‌تنها خلیج فارس و دریای عمان بلکه در حوزه های فرا منطقه ای هم ثابت کرده است.

حجت الاسلام عبادی زاده بیان کرد: این پیامی بود که به دزدان آمریکایی مخابره و پیام دیگر به صهیونیست‌ها مخابره شد.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها از طریق بیشتر مناطق فلسطین اشغالی تحت محاصره هستند و بیشترین صادرات و واردات آنها از طریق دریا انجام می‌شود و حضور نیروهای مقتدر مسلح ما در آب‌های مشرف دریای هند و آب‌های منطقه‌ای که دالان واردات و صادرات صهیونیست‌ها است، هشدار و زنگ خطری جدی بود که به صهیونیست‌ها مخابره شد و آنها هم به خوبی این پیام را دریافت کردند.

وی همچنین با بیان اینکه جوانان ما باید مراقب باشند که بازیچه دست دشمنان قرار نگیرند، تصریح کرد: باید به تاریخ رجوع کرد و آگاه شد که تفاله های رضاخانی چگونه می‌خواستند با زور، چادر از سر زنان مسلمان بردارند اما موفق نشدند، اما امروز همان‌ها می‌خواهند اهداف خود را در کشور ما پیاده کنند.

حجت الاسلام عبادی زاده ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله مصباح بیان کرد: ایشان در دوران حیات خود بسیار مظلوم بود، دانشمند بزرگی بود که درک بزرگی از زمانه خود داشت و رهبر معظم انقلاب فرمودند بزرگداشت آقای مصباح به معنای جهت‌گیری و راه ایشان است و همه ما وظیفه داریم نام این عالم بزرگوار را زنده نگهداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره میرزا تقی خان امیرکبیر را گرامی داشت و گفت: بسیار کم از این مرد بزرگ یاد شده درصورتی که کارهای بزرگی در مدت سه سال صدارت خود انجام داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول