اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توزیع سالانه ۲۲ میلیارد متر مکعب گاز در استان اصفهان/ موتورخانه‌های قدیمی رایگان بهینه می‌شوند

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان از بهینه‌سازی رایگاه موتورخانه‌های قدیمی مشتریان خبر داد و گفت: این بهینه‌سازی، باعث شده‌است تا ۳۰ درصد، مصرف گاز آن موتورخانه کاهش پیدا کند.

توزیع سالانه ۲۲ میلیارد متر مکعب گاز در استان اصفهان/ موتورخانه‌های قدیمی رایگان بهینه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالقاسم عسکری، مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان ظهر امروز در خطبه‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: گاز طبیعی در اعماق زمین اکتشاف و استخراج می‌شود، گاز ترش استخراج شده با لوله به پالایشگاه منتقل می‌شود و با خارج‌کردن ناخالصی‌ها، به گاز شیرین تبدیل می‌شود.

وی افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی، روزانه ۹۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شود که ۱۰۰ میلیون متر مکعب آن، میعانات و ناخالصی‌ها و ۸۵۰ میلیون متر مکعب آن، گاز طبیعی است.

عسکری با بیان اینکه برای بیش از یک هزار شهر، ده هزار روستا و ۲۰۰ هزار واحد صنعتی، گاز طبیعی توزیع می‌شود، تصریح کرد:مصرف گاز طبیعی در بخش تجاری و خانگی به بیش از ۶۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان ضمن اشاره به اینکه در استان اصفهان سالانه بیش از ۲۲ میلیارد مترمکعب گاز مصرف می‌شود، عنوان کرد: قبل از انقلاب در استان اصفهان حدود ۲ هزار مشترک گاز طبیعی داشتیم که الآن این رقم به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مصرف‌کننده رسیده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۲ میلیارد متر مکعب گاز در استان اصفهان توزیع می‌شود، اذعان کرد: در استان اصفهان، ۱۱۴ شهر، یک هزار و پانصد روستا و مزرعه و ۱۸ هزار و پانصد مرکز صنعتی از گاز استفاده می‌کنند، در همین استان سالانه بیش از ۵۰ هزار مشترک به مصرف‌کنندگان گاز اضافه می‌شود.

عسکری با بیان اینکه مصرف گاز کشور، ۲۲ میلیون متر مکعب بیش‌تر از تولید گاز است که باعث می‌شود در شرایط اوج مصرف، گاز برخی از صنایع را محدود کنیم، ادامه داد: ۷۴ درصد گاز کشور فقط در حوزۀ خانگی مصرف می‌شود، امروز در بخش خانگی بیش از ۴ برابر مهرماه گاز مصرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه دمای رفاه در خانه‌ها، از ۱۸ تا ۲۱ درجۀ سانتی‌گراد است، اضافه کرد: توصیه می‌شود که دمای رفاه در خانه را روی ۱۸ درجه قرار دهید تا امکان استفاده از گاز برای همۀ هم‌میهنان فراهم باشد، اگر از اتاق یا اتاق‌هایی در خانه استفاده نمی‌شود، در آن اتاق را بسته و وسایل گرمایشی آن اتاق را خاموش کنید، از پنچره دو جداره و پرده‌های ضخیم استفاده کنید.

عسکری با اشاره به اینکه به ازای یک درجه کاهش دمای ساختمان، ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود، گفت: عملا با حساب اینکه مصرف گاز در کشور ۶۵۰ میلیون متر مکعب، با کاهش ۵ درجه‌ای دمای ساختمان‌ها، می‌توانیم ۱۹۵ میلیون متر مکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان در خصوص بهینه‌سازی موتورخانه‎‌ها در استان اصفهان تصریح کرد: گاز استان اصفهان با بیش از ۶ هزار و پانصد واحد موتورخانه، رتبۀ اول بهینه‌سازی موتورخانه‌های کشور را دارد، اگر ساختمانی دارای موتورخانۀ قدیمی است، شرکت گاز استان اصفهان این موتورخانه را به صورت کاملا رایگان بهینه می‌کند که شهروندان اصفهانی می‌توانند با مراجعه به سایت nigc.ir نسبت به این امر اقدام نمایند، این بهینه‌سازی، باعث شده‌است تا ۳۰ درصد، مصرف گاز آن موتورخانه کاهش پیدا کند.

وی با گفتن اینکه تا امروز بیش از ۷۰ هزار مددجوی کمیته امداد خمینی و بهزیستی، از گازبهای رایگان بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: این گازبهای رایگان، تنها برای مددجوهایی است که الگوی مصرف بهینه را رعایت کرده باشند.

عسکری اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های متعددی با شرکت علمی تحقیقاتی، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، صداوسیمای مرکز استان کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... امضاء شده‌است تا گاز طبیعی به صورت بهینه مصرف شود.

پایان پیام/۳۶۴۹/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول