اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تاکسیدرمی یک گونه پلنگ ایلامی در حال انجام است

سرپرست حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: تاکسیدرمی پلنگی که اخیرا در 3 راهی بانروشان تصادف کرده بود در حال اجرا است و برای عید نورورز مورد بازدید قرار می‌گیرد.

تاکسیدرمی یک گونه پلنگ ایلامی در حال انجام است

علیرضا محمدی سرپرست حفاظت محیط زیست استان ایلام، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: یک قلاده پلنگ، در دی ماه سال اخیر به علت برخورد با ماشین سنگین در ۳راهی بانروشان صالح آباد، به علت شکستگی و خونریزی داخلی تلف شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این گونه پلنگ حفظ و ماندگاری آن به صورت تکسیدرمی در دستور کار سازمان قرار گرفت.

محمدی اظهار کرد: درفرایندتاکسیدرمی، بدن جانوران مرده را خالی می‌کنند و به جای چشم جانوران چشم‌های ساختگی از پلاستیک فشرده قرار می‌دهند و موی جانواران را منظم کرده و آنها را می‌آرایند تا نگهداری دراز مدت پیکر جانوران برای نمایش ممکن شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد: با اتمام عملیات تاکسیدرمی به علت جثه بزرگ و گونه نادر آن مقرر شد در خود سازمان نگهداری شود، اما با رایزنی‌های متعدد سرانجام این پلنگ به موزه حیات وحش ایلام انتقال یافت.

وی اضافه کرد: با انتقال این پلنگ به ایلام، فرایند طراحی و ساخت ویترین و غرفه برای این گونه باارزش در ورودی موزه استان در دستور کار است.

محمدی در پایان گفت: این ویترین تا قبل از پایان سال و برای بازدید گردشگران نورزوی به اتمام خواهد رسید و در عید نوروز ۱۴۰۲ گردشگران میتوانند، از غرفه این پلنگ بازدید کنند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول