اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

عقد 3 تفاهم‌نامه همکاری قطعه‌سازان آذربایجان‌شرقی با خودروسازان/ تولید و تجاری‌سازی موتور ۴۵۷ بنز در تبریز

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از انعقاد 3 تفاهم.نامه همکاری قطعه‌سازان استان با خودروسازان کشور طی روزهای اخیر خبر داد.

عقد 3 تفاهم‌نامه همکاری قطعه‌سازان آذربایجان‌شرقی با خودروسازان/  تولید و تجاری‌سازی موتور ۴۵۷  بنز در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری قطعه‌سازان استان با خودروسازان کشور طی روزهای اخیر خبر داد و اظهار کرد: قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان استان توان تامین نیمی از قطعات مورد نیاز خودروسازان را دارند.

وی افزود: همزمان با برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه تخصصی خودرو و صنایع وابسته در تبریز حضور خودروسازان مطرح کشور مجالی فراهم شد تا صنعتگران آذربایجان‌شرقی در کنار خودروسازان مطرح کشور به اشتراک تفاهم رسیده و همکاری خود را بیش از پیش افزایش دهند.

پرنیان گفت: این تفاهم‌نامه‌ها بر مبنای تعمیق ساخت داخل بین انجمن‌های تخصصی قطعه‌سازی و نیرومحرکه آذربایجان‌شرقی با شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو در روزهای اخیر و در حضور مسؤولان استانی و کشوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز منعقد شد.

تولید و تجاری‌سازی موتور ۴۵۷  بنز در تبریز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی همچنین از راه‌اندازی فاز نخست مرکز آزمون آلایندگی موتورهای دیزلی در شرکت ایدم خبر داد و گفت: این پروژه با هدف ایجاد امکانات تست مورد نیاز برای آلایندگی موتورهای دیزلی و دستیابی به خودکفایی و قطع وابستگی به خارج از کشور راه‌اندازی شده است.

صابر پرنیان در مراسم راه‌اندازی فاز نخست مرکز آزمون آلایندگی موتورهای دیزلی در شرکت ایدم متذکر شد: با اجرای این پروژه از خروج ارز که برای انجام آزمون‌های مورد نیاز تطابق موتورهای تولیدی با استانداردهای آلایندگی (یورو 4، یورو 5 و یورو 6) تعریف شده است جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به تداوم آهنگ شکست رکورد تولید در ایدم در یک دهه گذشته ادامه داد: در فاز اول این پروژه با راه‌اندازی دینامومتر آترون و تجهیزات جانبی مربوط به اندازهگیری توان و گشتاور در سیکل گذرا همچنین سامانه تامین هوای استاندارد حدود ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و در حال حاضر این طرح در مرحله بهره‌برداری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: فاز دوم تجهیز اتاق آزمون به دستگاه اندازه‌گیری آلاینده های گازی، دستگاه اندازه گیری جرم ذرات اگزوز PM، دستگاه اندازه‌گیری تعداد ذرات اگزوز PN و دستگاه اندازه‌گیری فشار احتراق داخل محفظه سیلندر با اعتباری حدود ۴۵۰ میلیارد ریال عملیاتی خواهد شد.

وی به اهمیت شروع تولید و تجاری‌سازی موتور ۴۵۷  بنز با تنوع ۴ تیپ بعد از یک دهه توقف تولید اشاره کرد و یادآور شد: از اوایل دهه گذشته و با شروع اعمال تحریم‌ها و قطع همکاری شرکای خارجی، موتور ۴۵۷ به عنوان یکی از محصولات استراتژیک شرکت و یکی از ارکان مهم توسعه صنعت حمل و نقل کشور به دلیل وابستگی برخی قطعات کلیدی و انحصاری به شرکت بنز آلمان متوقف شده بود که در حال حاضر تولید و تجاری سازی این محصولات دوباره آغاز می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در خصوص طرح‌های توسعه تولید موتورهای دیزلی در داخل کشور تاکید کرد: با اجرای طرح‌های توسعه شرکت ایدم علاوه بر کاهش ارزبری، نزدیک به 450 هزار دلار به ازای هر موتور برای انجام فرایند کالیبراسیون و صدور گواهی استاندارد آلایندگی و عملکرد موتور صرفه‌جویی ارزی خواهد شد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول