اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نفوذ ۲ سامانه گرم و سرد در آسمان مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: پس از تجربه پایان هفته‌ای گرم اواسط هفته پیش‌رو شاهد بارش برف و باران در آسمان مازندران هستیم .

نفوذ ۲ سامانه  گرم و سرد در آسمان مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران امروز در گفت‌وگویی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: براین اساس از صبح جمعه تا عصر شنبه با شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش دما و وزش باد گرم در آسمان مازندران هستیم.

وی با هشدار افزایش پتانسیل آتش‌سوزی، افزود: توصیه هواشناسی بر پرهیز از روشن کردن آتش در مزارع، مراتع، جنگل‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه است.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه از اوایل یک‌شنبه تا اواخر روز سه‌شنبه سامانه دیگری آسمان مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: با شکل‌گیری جریانات سرد و شمال مرطوب زمین و عبور امواج تراز میانی جو شاهد بارش باران در آسمان مازندران هستیم.

رضوی اضافه کرد: طی این مدت بارش باران با کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتا شدید، احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات هم پدیده مه با بارش برف همراهی دارد.

وی به احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن به‌ویژه در نیمه غربی استان مازندران اشاره کرد و یادآور شد: در ارتفاعات و محورهای کوهستانی شاهد کاهش دید، لغزندگی، یخبندان و احتمال ریزش سنگ هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: توصیه هواشناسی بر پاک‌سازی کانال‌های هدایت آب هدایت سطحی در سطح شهرها، مفاوم‌سازی سازه‌های سست بنیان، احتیاط در تردد جاده‌ای، داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و همچنین تمهیدات و اقدامات لازم برای گلخانه‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها، باغ‌های مرکبات و نهال‌های جوان است.

رضوی در پایان گفت: دریای مازندران نیز به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول