اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر فرانسه در تهران به وزارت خارجه احضار شد

در پی اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت، مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی، سفیر فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراض رسمی ایران به وی تسلیم شد.

سفیر فرانسه در تهران به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی، «نیکلاس رش» سفیر فرانسه در تهران عصر امروز (چهارشنبه) ۱۴ دی ماه توسط ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در این احضار، ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید کشورمان به دولت فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات و ارزش‌های اسلامی، مذهبی و ملی خود را به هیچ وجه نمی‌پذیرد و فرانسه حق ندارد به بهانه آزادی بیان، اهانت به مقدسات دیگر کشورها و ملت‌های مسلمان را توجیه کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سابقه سیاه نشریه فرانسوی در تعرض به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، قرآن کریم و دین مبین اسلام، افزود: جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های ناشی از این اقدام نفرت انگیز، توهین آمیز، و غیرموجه را متوجه دولت فرانسه می‌داند.

کنعانی در پایان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حق واکنش متناسب را برای خود محفوظ می‌داند، یادداشت اعتراض رسمی وزارت امور خارجه کشورمان در این رابطه را تسلیم سفیر فرانسه کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در انتظار توضیح و اقدام جبرانی دولت فرانسه در محکومیت رفتار غیرقابل قبول نشریه فرانسوی است.

سفیر فرانسه هم در پاسخ اعلام کرد که دیدگاه‌های مطرح شده و متن یادداشت اعتراض را سریعا به مقامات کشورش منتقل خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (چهارشنبه) ۱۴ دی ماه به اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی واکنش نشان داد.

وی در توئیتر در این باره نوشت: اقدام توهین آمیز و خارج از نزاکت نشریه‌ای فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و موثر نخواهد بود به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد. آنها قطعا مسیر اشتباهی را انتخاب کرده‌اند. پیش‌تر این نشریه را در فهرست تحریم‌ها قرار دادیم.

به گزارش فارس، چندی پیش نیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو اقدام به انتشار کاریکاتوری اهانت آمیز علیه رئیس جمهور کشورمان کرده بود که به احضار کاردار فرانسه به وزارت خارجه در نبود سفیر این کشور در ششم مهر ماه توسط رئیس اداره دوم اروپای غربی منجر شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول