اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آزادی ۱۲۲ زندانی محکوم جرایم غیرعمد در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه و به‌ ویژه سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس‌زدایی، همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی،‏ زمینه آزادی ۱۲۲ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد فراهم شد.

آزادی ۱۲۲ زندانی محکوم جرایم غیرعمد در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،در همایش بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی که با حضور رئیس کل دادگستری خوزستان،اعضای شورای قضایی و شورای معاونین و جمعی از سران شیوخ و بزرگان عشایر استان و خانواده‌های زندانیان برگزار شد، که در این همایش۱۲۲ نفر از محکومان جرایم غیرعمد از ندامتگاه‌های استان آزاد شدند.
علی دهقانی در این مراسم، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی مکتب شهید سلیمانی، اخلاص و صداقت وی و خیرخواهی او برای اسلام و مسلمین بود.
وی ادامه داد: خداباوری، یقین به آخرت، اخلاص در گفتار و عمل، روحیه جهادی، انقلابی‌گری و التزام عملی به دین و پرورش در مکتب ولایت، از مولفه‌هایی است که می‌تواند یک فرد را به الگو تبدیل کند و اینها همه در وجود پربرکت حاج قاسم سلیمانی متبلور شده بود.
دهقانی گفت: با استفاده از ظرفیت این مکتب و هدف‌گذاری، می‌توان اقدامات ارزشمندی در زندان‌های کشور و استان صورت داد.
وی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه و به‌ ویژه سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس‌زدایی، همزمان با شهادت سردار سلیمانی، ستادی به همین عنوان تشکیل و پویش مناسبی در استان شکل گرفت که نتیجه آن فراهم شدن زمینه آزادی ۱۲۲ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد بوده است و این در حالی است که هدف‌گذاری ما برای آزادی ۶۳ فقره آزادی به مناسبت سال‌های پربرکت عمر آن شهید بود.
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: امیدواریم با همت ستاد دیه استان تا ۱۸ دی‌ماه که مصادف با خاکسپاری آن شهید بزرگوار است، تعداد بیشتری از زندانیان از این شرایط برخوردار شوند.
دهقانی افزود: در همین راستا ۱۱۰۰ بسته معیشتی به خانواده زندانیان نیازمند استان اهدا و با اعزام تیم درمانی به ندامتگاه‌های استان، به ۳۰۵ نفر از مددجویان در حوزه سلامت خدمت‌رسانی شد.
وی تصریح کرد: در همین مدت ۴ فقره پرونده قصاص با تلاش صلح‌یاران، اعضای شورای حل اختلاف و سران عشایر استان منجر به سازش شد که یکی از اولیای دم، به عشق سردار شهید سلیمانی بدون چشمداشتی از قصاص گذشت کردند.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول