اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آتش‌سوزی  جنگل‌های نکا و گلوگاه همچنان ادامه دارد/ اعزام هلی کوپتر مهار آتش به جنگل‌های نکا

آتش سوزی  در جنگل‌های نکا و گلوگاه در شرق مازندران که از صبح‌چهارشنبه آغاز شد با وجود بسیج همگانی به دلیل صعب العبور بودن منطقه و وزش باد گرم همچنان ادامه دارد.

آتش‌سوزی  جنگل‌های نکا و گلوگاه همچنان ادامه دارد/ اعزام هلی کوپتر مهار آتش به جنگل‌های نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق مازندران، آتش سوزی جنگل‌های نکا و گلوگاه در شرق مازندران که از صبح امروز چهارشنبه ۱۴ دی ماه آغاز شده همچنان ادامه دارد و نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، هلال احمر و نیروهای مردمی و بسیج در حال اطفای آتش هستند، ضمن اینکه هلی کوپتر مهار آتش هم به جنگل‌های نکا اعزام شده تا مهار با قوت بیشتری انجام شود.

تمامی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای امنیتی احمر، محیط زیست، سپاه، بسیج، دوستداران طبیعت و نیروهای مردمی منطقه در حال اطفای حریق هستند و امیدواریم تا پایان امشب شاهد خاموش شامل حریق در جنگل های گلوگاه و نکا در شرق مازندران باشیم.

وزش باد گرم آتش در جنگل گلوگاه را شعله ور کرد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلوگاه اظهار کرد: به دلیل صعب العبور منطقه عملیات اطفا با کندی در حال انجام است که عصر امروز آتش خاموش شد، اما وزش باد شدید و گرم موجب شد تا دوباره شعله های زیر خاکستر شعله ور شده و شاهد آتش سوزی مجدد در منطقه باشیم.

کمیل قلی‌نژاد به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر همه گروه‌های مردم نهاد، بسیج، سپاه، هلال احمر و  حیط زیست در کنار نیروهای منابع طبیعی در منطقه مستقر و در حال اطفای حریق هستند.

وی افزود: عرصه  طعمه حریق شده  در متطقه جنگلی «گت چکل» گلوگاه واقع شده که صعب العبور و دارای شیب زیاد است و با توجه به شیب تند و اینکه  سنگ از صخره پرتاب و عملیات با کندی انجام‌می شود.

قلی‌نژاد یادآور شد: منطقه جنگلی گلوگاه معروف به گت چکل در این آتش سوزی از صبح چهارشنبه طعمه حریق شده و تلاش برای اطفای کامل ادامه دارد و امیدواریم با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران، شاهد اطفای کامل آتش باشیم.

وی در مورد علت و میزان خسارت گفت: هنوز میزان و علت  آتش سوزی مشخص نشده و منوط به اطفای کامل آتش سوزی است که با توجه به اینکه آتش سوزی در یال منطقه قرار گرفته و ورزش باد گرم آتش را شعله ور کرده است و هلی کوپتر اطفای حریق هم در منطقه نکا در حال اطفای حریق است، همچنان با کمک مردمی و بسیج و منابع طبیعی و گروه‌های کمک هلال احمر و محیط زیست در حال مهار آتش هستیم.

* آتش سوزی استخرپشت نکا مهار شد

روحانی رییس منابع طبیعی شهرستان نکا هم در گفت وگویی با خبرنگار فارس با اعلام اینکه در پی گزارش مردمی نسبت به آتش سوزی جنگل در منطقه استخرپشت و  جنگل منطقه برما زارمرود  هزارجریب نکا  تیم یگان حفاظت ونیروی های مردمی وبسیج  وارد عمل شدند و تا این زمان آتش‌سوزی در محور استخرپشت کاملا مهار شد.

وی افزود: در منطقه برما زارم رود هم نیروی های یگان حفاظت منابع طبیعی با همراهی نیروهای مردمی و بسیج در حال خاموش کردن آتش هستند.

به گفت روحانی، بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی در این منطقه مهار شده اما برای مهار کامل آتش سوزی  نیروی های مردمی، بسیج ویگان حفاظت به همراه یک فروند هلیکوپتر برای مهار کامل آتش سوزی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش فارس، میزان خسارت وارده  و علت ‌آتش سوزی در منطقه «گت چکل» گلوگاه و استخرپشت و «برمازارمرود» نکا بعد از اطفای کامل حریق و بررسی‌های میدانی اطلاع‌رسانی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول