اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

قاچاقچی ۳۷ بطانه سنجاب در بویراحمد در چنگال قانون/ یکی از سنجاب‌ها تلف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت : قاچاقچی ۳7 بطانه سنجاب در آخرین لحظات برنامه ریزی برای قاچاق به خارج از استان دستگیر شد.

قاچاقچی ۳۷ بطانه سنجاب در بویراحمد در چنگال قانون/ یکی از سنجاب‌ها تلف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسلام جاودان‌خرد از کشف محموله بزرگ سنجاب قاچاق در استان خبر داد و گفت: گزارشاتی مبنی بر قاچاق سنجاب به اداره‌کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد شده بود و گشت‌های نامحسوسی در سطح استان راه‌اندازی شد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طبق گزارش مردم متوجه شدیم متخلفی در یکی از روستاهای شهرستان بویراحمد با زنده‌گیری 37 بطانه سنجاب ایرانی قصد قاچاق این گونه مهم را دارد.

وی بیان کرد : با هماهنگی و همکاری مراجع قضایی ، صبح امروز قبل از آنکه متخلف موفق شود سنجاب‌ها را قاچاق و از استان خارج کند توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد و اداره حیات وحش محیط زیست استان به همراه 37 بطانه سنجاب دستگیر شد.

وی گفت : با همکاری دانشگاه یاسوج بمنظور استفاده های آتی، از خون سنجاب‌ها نمونه برداری و در بانک ژن محیط زیست استان نگهداری شد ، ضمن آنکه متاسفانه بدلیل شرایط بد نگهداری این سنجاب ها در هنگام اسارت توسط متخلف یک بطانه از آنها تلف شد.

جاودان خرد تصریح کرد : پس از هماهنگی با دامپزشک و تائید سلامت 36 بطانه سنجاب به دامان طبیعت بازگشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه متخلف برای تحقیقات تکمیلی به مراجع قضایی معرفی شده است تصریح کرد : سامانه 1540 آماده دریافت گزارش های مردمی در حوزه محیط زیست است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول