اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

آخرین وضعیت سویه جدید کرونا در کشور/ وزیر بهداشت: امکان تولید واکسن مورد نیاز در داخل وجود دارد

وزیر بهداشت گفت: بهترین راه پیشگیری از شیوع سویه جدید کرونا این است که کسانی که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن‌شان گذشته، حتماً واکسیناسیون را انجام دهند و تمام جامعه هم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

آخرین وضعیت سویه جدید کرونا در کشور/ وزیر بهداشت: امکان تولید واکسن مورد نیاز در داخل وجود دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز(چهارشنبه 14 دی‌ماه) در حاشیه برگزاری هیات دولت گفت: ما در هفته های گذشته سویه BQ1 و  BQ11 امیکرون را داشتیم که متبلایان به این ویروس را داشتیم. مثبت بودن آن یعنی این ویروس در جامعه وجود دارد و انتشار آن به سرعت انجام می شود و می تواند همه گیری ایجاد کند.

عین اللهی گفت: بهترین راه پیشگیری از شیوع آن این است که کسانی که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن‌شان گذشته، حتماً واکسیناسیون را انجام دهند و تمام جامعه هم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: طبق صحبتی که با وزیر راه داشتیم، پیشنهاد ما این است که در وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه در هواپیما، حتماً ماسک ها زده شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: ما نزدیک به ۵۰ میلیون واکسن ذخیره داریم و امکان تولید واکسن در داخل کشور هم به هر تعداد که نیاز باشد، داریم.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: سیاست ما کم کردن سفرها و قرنطینه نبوده است و در این مدت نیز نشان دادیم که تقریبا همه محدودیت‌ها را برداشتیم. ما از سیستم قرنطینه هوشمند استفاده می‌کنیم. بر اساس همان سامانه‌ای که وزارت کشور دارد. مثلا برای فروش بلیت و انجام سفر برای افرادی که واکسن نزده باشند، محدودیت ایجاد می‌شود و ما از این روش استفاده می‌کنیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال دانش بنیان نامگذاری شده، حدود ۳۴۰ مرکز دانش بنیان ایجاد کرده‌ایم. همچنین در روزهای اخیر نمایشگاه فناوری بازار را نیز داشتیم که در آنجا نیز ۱۳۹۱ محصول دانش بنیان در حوزه سلامت از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به عرصه نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۷۲۴ اختراع در حوزه سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشته‌ایم، اظهار کرد: حدود ۲۵ درصد بخش دانش بنیان در کل کشور در اختیار حوزه سلامت است. در همین چارچوب ۱۱ مرکز علمی فناوری ایجاد شده و هشت مرکز رشد و جهش علمی کشور از رتبه ۱۶ به ۱۵ ارتقاء پیدا کرده و این نشان دهنده فعالیت دانشمندان در کشور است.

عین اللهی در پاسخ به پرسشی در مورد تحریم پانسمان بیماران پروانه‌ای تصریح کرد: بانک‌های ما تحریم هستند، بنابراین دارو و تجهیزات هم تحریم هستند. ما باید پول این دارو و تجهیزات را از طریق بانک‌ها پرداخت کنیم، بنابراین با توجه به تحریم بودن بانک‌ها، تحریم شامل دارو و تجهیزات نیز هست، ولی ما از راه‌هایی که وجود داشته تا کنون توانسته‌ایم دارو و تجهیزات مورد نیاز خود را تأمین کنیم.

پایان پیام/ ت 19

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول