اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

معاون رئیس جمهوری و رئیس کمیسیون آموزش مجلس از ناحیه نوآوری شریف بازدید کردند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، از بخش‌های مختلف ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس کمیسیون آموزش مجلس  از ناحیه نوآوری شریف بازدید کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، از بخش‌های مختلف ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند.

این بازدید با حضور دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی،  فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت عتف،  جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف،  عباس‌پور رئیس سابق کمیسیون آموزش مجلس، طالبی رئیس پارک علم و فناوری شریف برگزار شد.

در ابتدای بازدید اعضای کمیسیون از شرکت‌های توان اکسیر فارمد، فعال در حوزه فناوری زیستی و تولید مکمل‌های غذایی، شرکت آیان(خدمات مدیریت پرداخت‌ها) و شرکت دانش‌پژوهان ورنای آتی(آموزش دانش‌آموزی در زمینه اینترنت اشیا) که مستقر در ایستگاه نوآوری شریف بودند بازدید کردند و با فعالیت آنها از نزدیک آشنا شدند.

در ادامه‌ اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از کارخانه نوآوری بایوتکس، پس از معرفی کارخانه نوآوری، با شرکت‌های مستقر و فعال در حوزه سلامت از جمله؛ کارین فرآیند سینا، درمان‌گستر رناپ و شرکت ویتا و شتاب‌دهنده سنتز آشنا شدند.

پس از بازدید نشست هم‌اندیشی با حضور اعضای هیئت رئیسه و برخی مدیران دانشگاه صنعتی شریف، در ساختمان ریاست این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست جلیلی با اشاره به دستاوردهای اخیر دانشگاه، درباره برنامه‌های راهبردی دانشگاه صنعتی شریف توضیح داد و افزود: در نظر داریم دانشگاه صنعتی شریف را به عنوان یک دانشگاه پیشگام و الگوساز و مرجع معرفی کنیم تا هم در علم و هم فناوری سرآمد باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به حضور ۴۶۳ عضو هیئت علمی و ۱۰۵۲ دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه افزود: از این تعداد دانشجو؛ ۵۹ درصد در مقطع کارشناسی و مابقی در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شریف موفق به جذب ۸۵ فارغ التحصیل از دانشگاه‌های خارج از کشور، ۵۴ فارغ‌التحصیل از دانشگاه صنعتی شریف،۱۱ فارغ التحصیل از سایر دانشگاه‌های کشور به عنوان عضو هیئت علمی شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به طرح کوآپ در این دانشگاه افزود: این طرح با عنوان کار و آموزش پایدار زمینه فعالیت و اشتغال بهتر دانشجویان را در شرکت‌های زیر مجموعه دانشگاه فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه ناحیه نوآوری شریف، محلی برای توسعه فرهنگ کارآفرینی است گفت: در ناحیه نوآوری شریف به مساحت ۲۵۰ هکتار در میان خیابان آزادی و سه بزرگراه شهید جناح، شیخ فضل الله نوری و یادگار امام واقع شده است و بیش از ۶۰۰ شـرکت، ۱۹ شــتابدهنده، ۱۵ صندوق و شرکت سرمایه‌گذاری و ۱۰ مرکز نوآوری در آن مستقر هستند.

* هویت بخشی به فرهنگ اقدامات فرهنگی دانشگاه شریف

جلیلی در ادامه با تاکید بر اهمیت برنامه‌های فرهنگی دانشگاه گفت: تقویت روحیه همدلی، توجه به آسیب‌های اجتماعی دانشگاهیان، توجه به مسائل خاص دختران، آزادی فکر و نظر، حفظ و پایبندی به ارزش‌های ملی، دینی و انقلابی، هویت بخشی به فرهنگ در کنار آموزش و پژوهش از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی اخیر در دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به مشارکت دانشگاه در طرح‌های کلان ملی گفت: طرح ملی پالایش آلایندگی پالایشگاه‌های کشور، طرح شناسایی ترکیب ذرات و منابع اصلی انتشار آن‌ها در هوای کلان شهرها، طرح ملی مدیریت یکپارچه تولید از میدان گازی پارس جنوبی در حوزه صنایع بالا دستی، طرح هلیوم مایع خالص، طرح ساخت سامانه ذخیره‌سازی داده از جمله طرح‌های مهمی است که دانشگاه صنعتی شریف در آن همکاری داشته است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست دانشگاه صنعتی شریف در جذب پژوهشگران پسادکتری غیرمقیم طی سه سال متوالی گفت: در موضوع فعالیت ارتباط با صنعت نیز رتبه ۱۷ جهان و رتبه اول کشور از آن دانشگاه صنعتی شریف است.

گفتنی است در پایان این نشست منادی رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش فعالیت‌های فناورانه دانشگاه و پارک علم و فناوری قول همکاری و مساعدت در رفع مشکلات زیرساختی داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول