اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حمایت ستاد امر به معروف از مطالبه‌گران مسکن در همدان

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر همدان از حمایت این مجموعه از مطالبه‌گران مسکن در همدان خبر داد.

حمایت ستاد امر به معروف از مطالبه‌گران مسکن در همدان

میثم صابریون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از تشکیل کمیته تخصصی مسکن از سوی ستاد امر به معروف استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از چند جلسه در حوزه مسکن در معاونت اجتماعی مطالبه‌گری ستاد، ذیل اداره تشکل‌ها برگزار شده است.

وی بیان کرد: هر موضوعی بخواهد به مطالبه‌ای تبدیل شود ابتدا ناظر بر آن مسئله‌‌شناسی صورت می‌گیرد و اجماعی می‌شود که آیا قرار است مشکل یک گروه یا محله‌ای حل شود یا قرار است مشکل مردم را برطرف کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان با بیان اینکه در حوزه محله این مسئله پیگیری می‌شود که آیا قرار است مشکل یک تعداد افراد خاص حل شود یا فرد انفرادی یا یک محله‌، بخش، منطقه، شهر، شهرستان و استان افزود: مسائلی از این قبیل نظیر مشکل آب همدان مطرح بود و ستاد امر به معروف ورود داشته است.

وی با بیان اینکه وقتی موضوعی برای ستاد به مسئله تبدیل می‌شود که اجماعی در آن صورت گیرد  خاطرنشان کرد: تشکل‌های همسو در خصوص مسکن بیش از سه جلسه برگزار کرده‌اند و تبادل آراء صورت گرفته و تقسیم کار بین آنها  انجام شده است.

صابریون با اشاره به اینکه کار به مرحله‌ای می‌رسد تا نشست تخصصی به میز تبدیل شود و میز تخصصی طوری پیش می‌رود که ستاد در موضوع مسکن ورود کند گفت: کار طوری پیش رفته که مسئولان امر در یک فرایند مطالبه‌گری پاسخگو باشند.

وی گفت: مرحله اول ایراد نامه‌نگاری و دعوت به نصیحت به اینکه مسئله موجود باعث شده عده‌ای از مردم طبق آمار موجود نام‌نویسی و واریز پول به حساب حوزه مسکن در بلاتکلیفی باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان یادآور شد: این مسئله همچنان به نوعی در کش و قوس رفت و برگشت رفع معارض و تملک زمین، آماده‌سازی زمین و... است که به قدری از آن وعده دولت مردمی و شعار انتخاباتی فاصله می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه احساس می‌شود موانع افزایش یافته و این به اجرا برمی‌گردد و دستگاه‌ها باید دقت لازم را داشته باشند افزود: امروز ما پاسخگوی مردم و اذهان مردم و شعارهای دولت هستیم و باید مطالبه‌گری شود.

صابریون با بیان اینکه مسئله وقتی به میز تخصصی تبدیل شد طی یک فرایند گام اول نامه‌نگاری تشکل‌ها با دستگاه‌های اجرایی است و دعوت آنها به حضور در جلسه مطالبه‌گری خاطرنشان کرد: در این جلسه قطعا موضوعات تخصصی تقسیم‌بندی و دسته‌بندی شده، ارائه خواهد شد و افراد بنا به تکلیف شرعی و قانونی باید پاسخگوی حلقه‌های میانی باشند چراکه آنها به نوعی ورود کردند تا مشکلات حل شود.

وی گفت: نواقص و موانع شناسایی شده که در نهایت پاسخ‌ها یا قانع‌کننده است که دسته‌بندی می‌شود و به سمع و نظر مردم خواهد رسید یا قانع‌کننده نیست که دارای دو سطح  پیگیری می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان ادامه داد: یک سطح به ترک فعل‌ها برمی‌گردد و قطعا تشکل‌ها آنها را از مراجع ذی‌ربط اعم از نظارتی و قضایی پیگیری خواهند کرد و سطح بعدی در سطحی بالاتر است و از سوی دستگاه‌های متناظر کشور  پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در این سطح مانند اینکه برای حل مسئله آب همدان، نماینده ولی فقیه در استان موضوع را در نماز جمعه مطرح کردند و گروه‌های مطالبه‌گر ورود پیدا کردند و صحنه‌ای توسط ستاد و حوزه آماده شد تا مسئولان بیایند و پاسخ دهند.

صابریون ادامه داد: البته نمی‌گوییم معضل آب به طور کامل حل شده و هنوز جای کار دارد، گروه‌هایی که آن مقطع برای آب ورود کرده بودند، همچنان فعال هستند و از متناظرین کشور کار را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار مسکن نیز همین طور پیش می‌رود گفت: در موضوع مطالبه‌گری رویکرد ستاد این است که تشکل‌ها و حلقه‌های میانی کار را در دست بگیرند و برای حل مسائل مردم ورود کنند و اگر کسی در مسیر آنها مانعی ایجاد کرد بنا بر ماده ۹ قانون ستاد، به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کند و پیگیری‌ داشته باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان با اشاره به اینکه ورود ما به عنوان ستاد امر به معروف پشتیبانی، تسهیل‌گری و حمایت از تشکل‌هاست گفت: در حوزه پشتیبانی ستاد شرایط عرصه را برای گروه‌ها فراهم و احیانا نواقص موجود حل می‌شود و در گام آخر حمایت صورت می‌گیرد تا مطالبه خوبی انجام شود.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول