اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دولت گذشته واردات خلال دندان را جایگزین تبادل فناوری کرد!

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای راهبری تولیدات دانش بنیان با اشاره به اینکه در صدد هستیم تا فرارهای مالیاتی را به صندوق کشور بازگردانیم، گفت: متاسفانه در ادوار گذشته آقایان به جای وارد کردن فناوری، به واردات خلال دندان، غذای حیوانات و مربا روی آوردند و چوب حراج به دارایی ها و ذخیره ارزی کشور زدند.

دولت گذشته واردات خلال دندان را جایگزین تبادل فناوری کرد!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عضو شورای راهبری تولیدات دانش بنیان، در همایش رویکرد مجلس در برون رفت از مشکلات اقتصادی، که به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: امروز معیشت و وضعیت اقتصادی مردم مشکل دارد.

عباسی افزود: انقلاب خلاف جهت جریان دنیا در حال حرکت است، در غیر این صورت همان رژیم سابق کفایت می کرد.

وی اظهار کرد: عده ای از ابتدای انقلاب تلاش کردند تشکیل نشوند یا به دنبال براندازی آن بودند، در ادامه جنگ نظامی و غائله‌ها، تحریم، تهاجم فرهنگی و امروز جنگ ترکیبی را در پیش گرفت.

در ادوار گذشته نسبت به فرامین رهبری کوتاهی شده است

نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره به آغاز تحریم های فلج کننده از سال ۸۹، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود در جنگ ترکیبی باید دفاع همه جانبه ای داشت اما ما متاسفانه کوتاهی می کنیم.

عباسی به تلاطمات ارزی سال ۸۹ و ۹۰ اشاره کرد و گفت: متاسفانه به اقتصاد مقاومتی و اصلاحات مد نظر رهبری توجه کافی نشد، یکی از موارد مورد تاکید ایشان کسری بودجه هر ساله است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب کسری بودجه را ام الخبائث می‌دانند، گفت: برای جبران کسری بودجه تولید را افزایش ندادیم.

نماینده مردم در کرج: دولت گذشته ای که با شعار چرخ سانتریفیوژ بچرخد، چرخ اقتصاد بچرخد روی کار آمد و تمام تخم مرغ های دولت را در سبد برجام گذاشت.

 

وی با اشاره به اینکه عده ای خط قرمزها را رد کردند، اظهار کرد: آقایان باید به دنبال خنثی سازی تحریم بودند و شرط رهبر معظم انقلاب هم برای مراودات ورود تکنولوژی بود.

نماینده مردم فردیس تاکید کرد: متاسفانه آقایان به جای وارد کردن فناوری، به واردات خلال دندان، غذای حیوانات و مربا روی آوردند و چوب حراج به دارایی ها و ذخیره ارزی کشور زدند.

عباسی گفت: آمریکا از سال ۹۶ زیر میز زد و قیمت ارز به شدت افزایش پیدا کرد لذا دولت تخصیص ارز ترجیحی را در دستور کار قرار داد اما در ۱ سال ۱۸ میلیارد دلار از ذخیره ارزی کاهش پیدا کرد.

هدررفت ۷۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی!

وی ادامه داد: ۷۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی با سیاست مذکور از بین رفت، سال ۹۹ برای تولید مرغ در کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارز اختصاص یافت و صف مردم را به دنبال داشت.

عباسی تاکید کرد: دولت گذشته با استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق مشارکت به دنبال کسری بودجه بود اما منجر به استثنایی ترین تورم در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ یعنی ۵۹ درصد شد.

وی ادامه داد: اگر ارز ترجیحی تداوم داشت، کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی تورم بالای ۱۰۰ درصد را تحمیل می کرد در نتیجه مجلس تلاش می کند کسری ها را به حداقل برساند.

۲۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

عباسی افزود: یکی از راه ها استفاده از منابع پایدار بودجه اعم از مالیات بود، البته نه از کاسب بلکه از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی که گریبانگیر کشور شده است.

وی تاکید کرد: تا امروز نسبت به سال قبل نیمی از فرار مالیاتی توسط دولت برگشت و ۱ میلیون نفر از مالیات پردازهای سابق معاف شدند، مالیات هم بیشتر از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول