اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد پزشکان منوط به تعیین جایگزین از جانب وزارت بهداشت شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد پزشکان طرحی که مدت تعهد سه برابری آنان به پایان نرسیده منوط به تعیین جایگزین از جانب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.

ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد پزشکان منوط به تعیین جایگزین از جانب وزارت بهداشت شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۳ دی مجلس، در جریان بررسی طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلات تکمیلی و تخصصی با اصلاح ماده 1 این طرح با 145 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

گفتنی است در ادامه مهرداد ویس کرمی پیشنهاد الحاق یک تبصره به ماده 1 طرح مذکور را ارائه کرد که نمایندگان با 117 رأی موافق، 61 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن با این پیشنهاد موافقت کردند.

براساس اصلاحیه ماده 1 این طرح؛  تبصره (1) بند (3) قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‎های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب 1389/01/29با اصلاحات و الحاقات بعدی، به شرح زیر اصلاح می شود:

تبصره 1 - تعهد أخذ شده برای کلیه مشمولان این بند در مقطع دکترای عمومی حرفه ای (پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی) 1/5 برابر دوره تحصیلی مصوب بدون اعمال ضریب منطقه ای و برای رشته های تخصصی پزشکی 1/7 برابر دوره تحصیلی مصوب بدون اعمال ضریب منطقه ای و برای سایر مشمولان از جمله رشته های های تخصصی دندانپزشکی و فوق تخصصی پزشکی و داندانپزشکی 2 برابر دوره تحصیلی مصوب بدون اعمال ضریب منطقه ای است که قابل خرید یا واگذاری به غیر نمی باشد. همچنین مدت تعهدات هیچ کدام از مشمولان این بند پس از لازم الاجرا شدن این قانون، نباید از مدت تعهدات او پیش از لازم الاجرا شدن آن بیشتر شود.

تبصره 2- ترخیص و صدور گواهی پایان تعهد مشمولانی که در حال گذراندن دوران تعهد سه برابری قبل از تصویب این قاتون می باشند و مدت تعهد سه برابری آنان به پایان نرسیده است منوط به تعیین جایگزین از جانب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خواهد بود. مدت تعیین جایگزین منظور نباید بیش از یک سال به طول بیانجامد./

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول