اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جان فدا|فرماندهی عملیات والفجر ۸ تنها از عهده سردار سلیمانی برمی‌آمد / ماجرای تب 60 درجه حاج قاسم!

عملیات والفجر۸ سخت بود، چون شرایط سخت و دشوار جوی در منطقه حاکم بود. در کل منطقه برای هیچ یگانی به اندازه لشکر ۳۱ ثارالله به فرماندهی شهید سلیمانی شرایط زمین سخت‌تر نبود، اما عملیات والفجر ۸ تنها از عهده شهید سلیمانی برمی‌آمد.

جان فدا|فرماندهی عملیات والفجر ۸ تنها از عهده سردار سلیمانی برمی‌آمد / ماجرای تب 60 درجه حاج قاسم!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سرمای استخوان سوز دی ماه هر ساله که از راه می‌رسد یاد آور یک اتفاق ناگوار است، اتفاقی که با گذشت سه سال داغ آن هنوز هم سرد نشده است، ای کاش زنده بود و می‌دید که چگونه قلب‌ها در فراقش آرام و قرار ندارد، ای کاش بود و می‌دید که چگونه مرد میدان بودنش، شجاعتش، دلسوزیش، غم خوار یتیمان بودنش، زبانزد عام و خاص شده است.

امروز سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها است، این روزها همه جا صحبت از رشادت‌ها و فداکاری‌های شهید سلیمانی است، مهمان مراسمی شدم، در جمع کسانی نشسته بودم که بدون شک اسطوره صبر و فداکاری هستند. آری مادران و همسران شهدا و نیز جانبازان  و رزمندگان جنگ تحمیلی مهمان این مراسم بودند و قرار بود یکی از سرداران به نام دوران دفاع مقدس شهرمان برایشان از سردار دل‌ها روایت گری کند.

سردار حاج رسول وزیری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که در عملیات‌های مختلفی از جمله والفجر ۸، خیبر، بدر، بیت المقدس، فتح المبین، والفجر ۴، مرصاد، کربلای ۴ و ۵ و...حضور داشت.

فرماندهی عملیات والفجر ۸ تنها از عهده شهید سلیمانی برمی‌آمد!

سردار رسول وزیری می‌گوید: شهید سلیمانی یکی از افتخارات دوران دفاع مقدس بود، مدل فرماندهی و رفتار وی در۲۵ عملیات آفندی که برعهده داشت و اجرا کرد، در عملیات والفجر ۸ خودش را بیشتر نشان داد.

وی می‌گوید؛ اگر مدل فرماندهی شهید سلیمانی در عملیات والفجر۸ را بازگو می‌کنم، به این دلیل است که من و همرزمانم در مجاورت و کنار وی بودیم.

عملیات والفجر۸ سخت بود، چون شرایط سخت و دشوار جوی در منطقه حاکم بود. در کل منطقه برای هیچ یگانی به اندازه لشکر ۳۱ ثارالله به فرماندهی شهید سلیمانی شرایط زمین سخت‌تر نبود، زمین باتلاق بود، در عملیات‌ها اگر کوچکترین غفلتی صورت بگیرد بزرگترین اشتباه در حوزه آن عملیات اتفاق می‌افتد، اما عملیات والفجر ۸ تنها از عهده شهید سلیمانی برمی‌آمد.

شهید سلیمانی از عملیلات والفجر ۸ که برای یگان‌های عملیات‌های دوران دفاع مقدس گزارش و روایتگری می‌کرد، گفته بود: بنده شدیدا نگران بودم!

وی ادامه می دهد: چون شرایط به حالت جز و مد بود این نگرانی را در شهید سلیمانی ایجاد کرده بود که نکند بچه‌ها نتوانند به دشمن رخنه کنند.

همه زحمات و تلاش‌های و خستگی‌های چند ماهه شهید سلیمانی یک طرف و تقریبا نیم ساعتی که نیروهای غواص بایستی دل به ساحل می‌زدند تا  به پشت خط دشمن برسند یک طرف دیگر! هیچ ارتباطی بین غواصان و شهید سلیمانی برقرار نبود، در آن لحظه دل تو دل شهید نبود.

تا غواصان خودشان را  به پشت خط دشمن برسانند و با فرمانده ارتباط بگیرند، نقل شده است که شهید سلیمانی گفته بود: احساس کردم تبم به حد ۶۰ درجه رسیده است اما وقتی ارتباط برقرار شد و متوجه شدم بچه‌ها به پشت خط رسیده‌اند آرام شدم.

شهید سلیمانی یک مکتب الگو ساز جهادی است

سردار وزیری با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی یک مکتب الگو ساز جهادی است، گفت: اگر باور داریم شهید سلیمانی یک مکتب است باید عناصر آن آنالیز شود.
دشمن فکر می‌کرد اگر شهید سلیمانی را از بین ما ببرد، محور مقاومت هم از بین می‌رود اما زهی خیال باطل! مکتب شهید سلیمانی جوانان را آماده میدان در جبهه نرم و سخت می‌کند تا آنها رفته رفته در جهت اهداف و ارزش های انقلاب روز به روز حرکت بکنند.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهید سلیمانی اهل صداقت، دلداگی و صدق و صفا بود ... افزود: مالک اشتر دوران از توان و قدرت نظامی آمریکا با خبر بود و می‌دانست که آمریکا از چه امکانات و تجهیزاتی برخوردار است.

اگر فردی از توان و قدرت نظامی دشمن مطلع باشد، بایستی قدری در روحیه اش و رفتارش تاثیر بگذارد اما در شهید سلیمانی برعکس بود و دشمن را تهدید می‌کرد. به طوری که شهید در صحبت‌هایش گفته بود: شما بدانید این جنگ را شما شروع می‌کنید و پایانش دست ما است...در جایی هم به دشمن گفته بود: شما مطمئن باشید ما به شما نزدیکتر از نزدیکان شما به خود شما هستیم.

سردار وزیری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در حوادث عراق و سوریه برای همه مردم دنیا قدرتش روشن شد عنوان کرد: مهمترین ویژگی شهید سلیمانی، قدرت تسخیر قلب‌های ملت ایران بود که این چنین مردم برایش اشک می‌ریزند و در فراقش می‌سوزنند.

زبان شهید سلیمانی بُرَّنده تر از سلاح بود

وی در بخش دیگری از سخنانش به رفتار شهید سلیمانی با رزمنده‌ها و خانواده‌های شهدا، فرماندهان و مردم اشاره و عنوان کرد: یک مطلبی را شنیدم، به نظرم در سوریه یکی از همکاران در مورد شهید بازگو می‌کرد و می گفت: یکی از نیروهای کادر  لشکر ۳۱ ثارالله قطع نخاع شده بود. نمی‌دانم الان در قید حیات است یا نه! هرسال شهید سلیمانی به مدت ۲۴یا ۴۸ ساعت در خانه این قطع نخاعی حاضر می‌شد و به رتق و فتق این قطع نخاعی مشغول می‌شد، همه دیده و شنیده‌ایم سرویس دهی برای یک قطع نخاعی چقدر سخت است.

وزیری با بیان اینکه زبان شهید سلیمانی بُرَّنده تر از سلاح بود، افزود: اگر شهید سلیمانی امروز زنده بود می‌گفت من آماده‌ام هزاران بار جانم را فدای شما ملت ایران کنم.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در ارتباط با حل مشکلات رزمندگان همیشه پیش قدم بود، شنیده‌ام یک بار شهید به مشهد می رود و همه ما می‌دانیم که ما افغانستانی در مشهد زیاد داریم. آن زمان آقای رییسی به عنوان مسوول تولیت آستان قدس رضوی بودند، یک جلسه با شهید سلیمانی برگزار می‌کنند و در آن جلسه به شهید می‌گویند: ما این همه مدافع حرم در این استان داریم و این مشکلات را دارند لطفا رسیدگی کنید!

وی در ادامه با بیان اینکه شهید سلیمانی یکی از برگه های زرین دفاع مقدس بود، گفت: شهید سلیمانی  ثابت کرد که ما می‌توانیم سرزمین‌های اشغالی شده در دست داعش را پس بگیریم. شهید سلیمانی در عراق و سوریه ارتش بین المللی تشکیل داد، ان‌شاءلله روزی یمن هم آزاد می‌شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول