اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استفاده از ظرفیت بسیج برای حل مسائل اجتماعی

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: ظرفیت شبکه مردم نهاد بسیج در شناسایی افراد جامانده از تحصیل و افراد فاقد اسناد هویتی به کارگیری خواهد شد.

استفاده از ظرفیت بسیج برای حل مسائل اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود مهدویان‌فر مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه خانواده استانداری اصفهان، گفت: یکی از اهداف رسانه‌های بیگانه به ویژه در سال‌های اخیر زیر سوال بردن کارکرد‌ سازمان‌های مردم‌نهاد انقلابی مثل بسیج بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در مسائل و بحران‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی، سلامت و امدادی از جمله پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و‌ کمک‌رسانی در حوادثی چون سیل و زلزله، شبکه مردم نهاد بسیج، ظرفیت بی‌نظیر و یک نقطه قوت بوده است. 

وی اظهار کرد: بر اساس تصمیمات این جلسه علاوه بر بسیج، از ظرفیت دستگاه‌های دیگری از جمله شبکه بهداشت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و خیریه‌ها و دیگر مجموعه‌های مرتبط در کمک آموزش و پرورش برای شناسایی افراد جامانده از تحصیل استفاده خواهد شد.

مهدویان‌فر افزود: قطعا دستگاه‌های مختلف ظرفیت‌ها و اطلاعات متعددی دارند که با کنار هم قرار دادن این اطلاعات می‌توان در تکمیل این پازل بهره جست.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی گفت: بخشنامه‌‌های لازم برای هماهنگی فرمانداری‌های استان در خصوص همکاری‌های شایسته برای شناسایی افراد جامانده از تحصیل و افراد فاقد اسناد هویتی انجام شده است.

مهدویان‌فر خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های لازم از جمله اختصاص شماره‌ای برای شناسایی افراد بی‌سواد و‌ جامانده از تحصیل نیز مفید است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان تاکید کرد: براساس آمار جهانی در سال ۱۳۵۷ میانگین باسوادی در جهان ۶۹ درصد ولی در ایران ۳۶ درصد بود ولی در سال جاری میانگین با سوادی در جهان ۸۳ درصد ولی در ایران ۹۶ درصد و در استان اصفهان این رقم بالای ۹۷ درصد است.

وی خاطر نشان کرد: البته مسأله سواد حتی برای یک نفر در نظام اسلامی مهم است و لازم است زمینه رشد و شکوفایی افراد فراهم شود.

مهدویان‌فر با اشاره به امضای ۲ تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری، بسیج و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و همچنین اداره کل ثبت احوال استان اصفهان در حاشیه این جلسه، گفت: امضای این تفاهم‌نامه‌ها آغاز یک راه است و لازم است همه دستگاه‌ها با تمام ظرفیت‌های خود در حل این دو آسیب که زمینه برخی مشکلات فکری، فرهنگی و اجتماعی دیگر را فراهم می‌کند، به کار گیرند.

پایان پیام/۳۶۴۹/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول