اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معارض سعودی در گفت‌وگو با فارس: آل سعود هرگز نمی‌تواند شعله «انقلاب نمر» را خاموش کند

یکی از رهبران معارض سعودی با اشاره به جانفشانی و فداکاری شیخ «نمر باقر النمر» تأکید کرد که آل سعود هرگز نمی‌تواند شعله‌های «انقلاب نمر» را خاموش کند.

معارض سعودی در گفت‌وگو با فارس: آل سعود هرگز نمی‌تواند شعله «انقلاب نمر» را خاموش کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «محمد علی جاسم» از رهبران تشکل «لقاء المعارضة فی الجزیرة العربیة» شیخ نمر را مظهر ارزش‌هایی دانست که بخشی از تار و پود آداب و سنن تاریخی حرکت‌های اجتماعی و پویاست که به دلیل داشتن هدف و غایت دارای تأثیرات محسوسی است.

وی در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفت: « طرح شیخ نمر در خصوص معادله ارزش‌ها و اصول پیروز شد اگرچه پیروزی سیاسی محقق نشد اما ملت‌هایی که این ارزش‌ها و اصول را منبع تأثیرپذیری، تحرکات و رویارویی با ظلم و طغیان‌گری قرار می‌دهند، بدون شک موفق خواهند بود و این وعده قرآن است که در آن بر این حقیقت الهی و تکرار آن در زندگانی انبیاء تأکید کرده است و ما نیز آن را مرجع اقدام توحیدی و انقلابی قرار دادیم و ملت‌هایی که از یکتاپرستی، عدالت و فضیلت پیامبران، ائمه و اولیاء خود الگو می‌گیرند، ملت‌های پیروز هستند و به ساختن تمدن انسانی کمک خواهند کرد.

شیخ محمد علی جاسم در پاسخ به این سوال که آیا آل سعود می‌تواند صدای شهید نمر و راه و اندیشه او را در تاریخ خاموش کند، گفت: «آل سعود نتوانسته و هرگز نخواهد توانست شعله‌های انقلاب نمر را خاموش کند زیرا این انقلاب مظهر ارزش‌های الهی است که در بطن خود عناصر ماندگای و تداوم را دربر دارد».

این رهبر معارض سعودی همچنین تصریح کرد که شیخ نمر با صداقت، جهاد، اخلاص و فداکاری خود الگویی برای پیروزی ارزش‌هاست که می‌تواند الگویی برای ملت‌ها باشد.

وی همچنین تأکید کرد که با بررسی جنایت اعدام شیخ نمر و مسائل پیرامون آن متوجه معانی مختلف می‌شویم: نخست اینکه داستان شیخ نمر داستان فداکاری، جانفشانی و قهرمانی در راه خدا و آرمان است و این داستان همچنان زنده و تأثیرگذار است چرا که مظهر ارزش‌های الهی جاویدان است که هرگز از بین نمی‌رود و نابود نمی‌شود؛ عشق به کرامت، آزادی، عدالت و مرجعیت توحید الهی که مبتنی بر اصل بندگی خالصانه برای خدا و نفی مطلق بندگی برای غیر خداست.

دوم؛ عشق ایمانی به ارزش‌ها که به بهترین شکل در تجربه شیخ نمر نمود پیدا کرد و باعث شد که با توسعه درگیری و مبارزه علیه ظلم و ستم، شخصیت شیخ نمر نیز مستحکم‌تر و حضور آن پررنگ‌تر شود چرا که هر چه جبهه رویارویی گسترده‌تر شد، مشخص شد که ارزش‌هایی که شیخ نمر آن را منبع مبارزه و قیام خود قرار داده بود، رکن اصلی هر گونه حرکت‌های تغییری است.

سوم اینکه رژیم بدبخت سعودی با صداهای عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی با منطق مسئولیت‌پذیری، انصاف و واقع‌گرایانه برخورد نمی‌کند بلکه با هر گونه خیزش و طرح مردمی با سیاست سرکوب، کشتار و خون‌ریزی برخورد می‌کند که همان شیوه رژیم‌های وحشی است که حقوق و آزادی‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و پدیده مخالفت مسالمت آمیز را قبول ندارند.

گفت‌وگو از معصومه فروزان

پایان پیام/     

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول