اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش بیماران بستری مشکوک به کرونا در سمنان/ ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از افزایش تعداد بیماران بستری مشکوک به کرونا در روزهای اخیر در این استان خبر داد و گفت: از مجموع این بیماران، پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

افزایش بیماران بستری مشکوک به کرونا در سمنان/ ۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ورود سه زیر سویه جدید کرونا به کشور، اظهار کرد: در روزهای اخیر تعداد بیماران چه به‌صورت مراجعه سرپایی و چه بستری در سمنان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۶ بیمار بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی وابسته به علوم پزشکی سمنان تحت درمان هستند، عنوان کرد: از این تعداد پنج نفر امروز بستری شدند و از مجموع بستری‌ها پنج نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی کرونا و ابلاغ جدید این ستاد به علوم پزشکی استان‌ها، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا سه هفته دیگر شاهد موج جدید شیوع ویروس، یعنی پیک هشتم کرونا باشیم.

قدس با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: توصیه ما به عموم مردم این است که نسبت به استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و انجام واکسیناسیون به‌موقع اهتمام ورزند.

وی اضافه کرد: افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آنها گذشته، برای دریافت واکسن نوبت بعد اقدام کنند و تمام مراکز درمانی آماده پذیرش واکسیناسیون مراجعه‌کنندگان در استان سمنان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با بیان اینکه ابتلا به زیر سویه جدید کرونا شامل علایم عمومی است، خاطرنشان کرد: بدن‌درد، سردرد، سرفه و تاری دید از علائم شایع بوده و علائم دستگاه تنفسی تحتانی در این زیر سویه کمتر مشاهده شده است.

قدس با اشاره به اینکه نیازی به مراجعه مجزا برای انجام تست کرونا وجود ندارد، بیان کرد: در زنجیره خدمت کرونا خدماتی ازجمله غربالگری، ویزیت سرپایی، بستری و گرفتن تست کرونا طبق شیوه‌نامه‌ها انجام می‌شود.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول