اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

توصیه‌های بهداشتی در زمان آلودگی هوا و اپیدمی کووید-۱۹

رئیس گروه سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی یزد با اشاره به تأثیر آلودگی هوا در بروز بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوانزا و کرونا، برخی نکات مهم برای کاهش آسیب آلودگی هوا را تشریح کرد.

توصیه‌های بهداشتی در زمان آلودگی هوا و اپیدمی کووید-۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، دکتر محمدعلی جعفری، ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی تا پیش از ظهر امروز اظهار کرد: افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات قلبی، عروقی، تنفسی، متابولیکی، مثل دیابت، آسم، کارگران و افرادی که در فضای آزاد فعالیت دارند باید توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و از تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی افزود: مبتلایان به کرونا در دوره بهبود و ریکاوری و مبتلایان به سرماخوردگی و آنفولانزا در دوره بهبود و ریکاوری به دلیل درگیری سیستم تنفسی و قلبی عروقی آنها در معرض خطر بیشتری از جانب آلودگی هوا قرار دارند.

رئیس گروه سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی یزد گفت: در زمان الودگی  هوا هم استانی‌ها از انجام فعالیت‌هایی مانند قدم زدن در پارک‌ها و دویدن در فضای آزاد خودداری کنند و در خانه نیز شدت فعالیت‌های خود را کاهش دهند، به خصوص افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی عروقی و تنفسی هستند.

جعفری فیلترهای سیستم‌های تصفیه هوا به موقع تمیز و جایگزین شود و غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان شامل میوه و سبزیجات بیشتری مصرف، از مصرف غذاهای چرب و فست فود و غذاهای فراوری شده خودداری و نوشیدن مایعات به ویژه آب در این شرایط افزایش یابد.

دکتر محمدعلی جعفری تصریح کرد: از انجام فعالیت هایی که باعث افزایش آلودگی هوا در فضای داخل می شوند از جمله سرخ کردن غذا، جاروکشیدن، جاروبرقی، روشن نمودن شمع و عود و اجاق‌های گاز و شومینه با استفاده از سوخت‌های چوب، خانه تکانی خودداری و از وسایل گاز سوز و نظایر آن کمتر استفاده شود.

وی در پایان بهترین راه کاهش مواجهه با آلودگی هوا ماندن در خانه و فضای بسته دانست و تاکید کرد:  درب‌ها و پنجره‌ها در زمان آلودگی هوا باید بسته باشد که این امر امکان تهویه مناسب هوا را مشکل ساز می‌کند؛ بنابراین تنها راه آن استفاده از سیستم‌های تصفیه هوای مناسب، سیستم‌های تهویه مطبوع، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تجمع، عدم شرکت در مهمانی‌ها و عدم مصرف دخانیات است.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول