اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تدوین 34 هزار و ۸۰۰ استاندارد ملی/ بدنبال افزایش سهم در استانداردسازی بین‌المللی هستیم

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۴ هزار و ۸۰۰ استاندارد ملی با بهره‌گیری از آخرین دانش بین‌المللی و دانش بومی و منطقه‌ای تدوین شده است.

تدوین 34  هزار و ۸۰۰ استاندارد ملی/ بدنبال  افزایش سهم  در استانداردسازی بین‌المللی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، پرویز درویش صبح امروز در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد لرستان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: لرستان در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های استاندارد، از استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت مردمی، برنامه‌های تحولی در سطوح سازمانی و ۳۱ استان کشور تعریف شد.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد، دایره فعالیت این مجموعه را صرفا علامت استاندارد و کالا ندانست و افزود: این تنها یک بخش از کار است و بخش‌های گسترده‌ای در حوزه خدمات، اندازه‌شناسی، کم‌فروشی، کالیبره و اندازه‌گیری صحت ترازوها، ایمنی شهرهای بازی، تایید صلاحیت و ... برای سازمان استاندارد تعریف شده است.

درویش بیان داشت: سازمان ملی استاندارد با شعار دولت مردمی استاندارد مردمی و به عنوان وکیل مردم کار خود را شروع و ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه اغلب مردم از فعالیت‌های پشتیبانی سازمان استاندارد اطلاعی ندارند، افزود: مردم یقین داشته باشند که سازمان استاندارد حافظ ایمنی، سلامت و منافع مصرف کنندگان است.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳۴ هزار و ۸۰۰ استاندارد ملی با بهره‌گیری از آخرین دانش بین‌المللی و دانش بومی و منطقه‌ای تدوین شده است.

درویش با بیان اینکه هر جایی که حرفی برای گفتن داریم، استاندارد ملی برای آن تعریف شده، گفت: این استانداردها به رایگان در اختیار صنعت، تجارت، تولید و خدمات قرار داده شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۶۵۰ کمیته تخصصی در سازمان ملی استاندارد، خاطرنشان کرد: رویکرد جدید سازمان ملی استاندارد این است که بتوانیم سهم خود را در استاندارد سازی بین‌المللی افزایش دهیم که تحقق این مهم تاثیر بسزایی در صادرات کالا خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول