اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

جرئیات پویش به عشق حاج قاسم/ برپایی موکب دانش‌آموزی در کرمان

معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، جزئیات برگزاری پویش «به عشق حاج قاسم» و پویش «زائرحبیب» را تشریح کرد.

جرئیات پویش به عشق حاج قاسم/ برپایی موکب دانش‌آموزی در کرمان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، وحید عظیمی‌ معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و دبیر پویش «به عشق حاج قاسم» در شبکه سوم سیما، اظهار کرد: امسال مدارس بسیاری از شهرها به علت آلودگی هوا تعطیل و آموزش‌ها به صورت غیرحضوری دنبال می‌شود؛ از سوی دیگر در ایام امتحانات هستیم؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم پویشی را طراحی کنیم تا دانش‌آموزان در هر کجا که هستند به نیت حاج قاسم هر کار خیری دوست دارند انجام دهند و دین خود را به این شهید عزیز ادا کنند.

وی درباره نمونه کارهایی که دانش‌آموزان می‌توانند انجام دهند، ادامه داد: ایام امتحانات است و قطعا کمک درسی و تحصیلی به دوستان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که دانش‌آموزان می‌توانند به عشق حاج قاسم انجام دهند؛ اقدام دیگر بسته‌های معیشتی است که می‌توانند بین خانواده‌های محروم محله توزیع کنند و از دیگر فعالیت‌ها ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در محله و مدرسه و برگزاری مراسم، به عشق حاج قاسم است.

عظیمی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند عکس و فیلم‌هایی از این فعالیت‌ها تهیه کرده و با ما به اشتراک بگذارند، گفت: پویش «به عشق حاج قاسم» برای همه گروه‌های سنی است اما نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال که همان دوره متوسطه اول و دوم می‌شوند در این پویش بیشترین تعامل را با ما داشته‌اند.

وی اضافه کرد: اینکه بچه‌ها از دوستان و خانواده‌شان مشارکت می‌گیرند، اتفاق مشترک بین همه دانش‌آموزان است یعنی با عشق و علاقه و از عمق وجودشان، فعالیتی را به عشق قاسم انجام می‌دهند و از حذاب‌ترین و جدی‌ترین صحنه‌هایی است که در این پویش می‌بینیم.

معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: دانش‌آموزان می توانند از طریق شبکه آموزشی شاد در این پویش شرکت کنند؛ در حال حاضر دانش‌آموزان به واسطه آلودگی هوا در شبکه آموزشی شاد فعال هستند که در صفحه اصلی پیام رسان شاد، پنجره‌ای به نام «نسل سلیمانی» وجود دارد که می‌توانند وارد این بخش شده و به پویش «به عشق حاج قاسم» بپیوندند.

وی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند از مراسم، ایستگاه صلواتی و کارهای خوبشان، فیلم و عکس بگیرند و در این بخش با ما به اشتراک بگذارند و در نهایت نیز ۳۱۳ انگشتر به ۳۱۳ فیلم و عکس برتر تقدیم می‌شود.

عظیمی درباره پویش «زائر حبیب» نیز اظهار کرد: استان کرمان میزبان دانش آموزان، مربیان و معلمانی هستیم که به زیارت مزار شهید سلیمانی می روند؛ آنها می توانند در اپلیکیشن «دیار مرد مردان» ثبت‌نام کرده و خدمات لازم را دریافت کنند و به زیارت مشرف شوند  این حرکت تا ۱۷ دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان کرمانی موکبی در مزار شهید سلیمانی برپا کرده‌اند که میزبان تمام دانش‌آموزان از نقاط مختلف کشور خواهند بود. کار جذاب دیگری که در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان طراحی شده این است که دانش‌آموزان می توانند چند نفری دور همدیگر جمع شده و بخش‌هایی از وصیت نامه شهید را بخوانند و فیلمش را برای ما ارسال کنند. این ویدئوها را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلفی که داریم منتشر خواهیم کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول