اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مراسم نکوداشت روز سربیشه برگزار می‌شود

فرماندار سربیشه از برگزاری مراسم نکوداشت روز سربیشه در ۲۶ دی خبر داد و گفت: همزمان با این مراسم چندین تفاهم نامه سرمایه گذاری در راستای توسعه اشتغال در سربیشه امضا می شود.

مراسم نکوداشت روز سربیشه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری سربیشه، محمدرضا لکزایی، فرماندار شهرستان سربیشه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اعلام کرد: برای مردم ولایتمدار سربیشه افتخار بزرگی است که روزشان با نام شهدا شده و در تقویم و تاریخ منطقه ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای متفاوتی در سال‌های گذشته برای نامگذاری روز سربیشه پیشنهاد شد اما در نهایت ۲۶ دی ماه با تایید شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید.

فرماندار سربیشه، اظهار داشت: ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ مردمان سربیشه حماسه آفریدند و ۲۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

لکزایی تصریح کرد: این شهدا ۲۶ دی همان سال با حضور باشکوه مردم تشییع شدند و این روز در تاریخ این دیار به ثبت رسید.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه یاد و نام شهدا باید همیشه در زندگی جریان داشته باشد، گفت: ۲۶ دی ماه مراسم روز سربیشه باید هرچه باشکوه‌تر و با برنامه های ویژه برگزار شود.

لکزایی به برنامه های مهم مراسم نکوداشت روز سربیشه اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه اشتغال در شهرستان جلسه انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری و برگزاری یادواره شهدا دو جلسه محوری روز سربیشه خواهد بود.

فرماندار سربیشه به داشتن پدران علم در شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: با توجه به این امر مهم تجلیل از مفاخر شهرستان یکی از برنامه های مهم مراسم روز سربیشه است.

وی نشست دست اندرکاران مراسم نکوداشت روز سربیشه با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی را از دیگر برنامه های این روز عنوان کرد و افزود: تهیه شعار روز سربیشه، طراحی لوگو ویژه روز سربیشه، فراخوان انشاء بین دانش آموزان مدارس، برگزاری نمایشگاه، طراحی پوستر و رونمایی آن، تهیه کلیپ و تولید محتوا در خصوص شهدای روز سربیشه و همچنین دستاوردهای دولت در شهرستان را از دیگر برنامه های روز سربیشه دانست.

لکزایی همچنین از انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری در راستای توسعه اشتغال در سربیشه خبر داد و گفت: در این روز تفاهم نامه احداث کشتارگاه طیور، طرح گلخانه های کوچک مقیاس، تولید دستکش کارگری، تولید نخ استریژ و ۲ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای طالب آباد و روستای اسلام آباد شکری در راستای اشتغال زایی امضا می شود.

وی همچنین از حضور مسئولان استانی و کشوری در مراسم نکوداشت روز سربیشه خبر داد و گفت: با توجه به صحبت های انجام شده امیدواریم حضور معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری در روز نکوداشت روز سربیشه داشته باشیم.

لکزایی اطلاع رسانی برنامه های نکوداشت روز سربیشه را بسیار مهم دانست و افزود: در راستای محقق شدن این مهم رسانه های شهرستان و رسانه های استان ما را یاری نمایند.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول